آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۸۸
اخبار کشور
۱۴

شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به ادعای دو نماینده مجلس: واردات غیرقانونی بنزین توسط دولت صحت ندارد

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ادعای برخی نمایندگان مبنی بر واردات غیرقانونی بنزین توسط دولت را رد و آن را تکذیب کرد.

روابط عمومی دبیرخانه اطلاع رسانی دولت که این اطلاعیه را در پاسخ به بیانیه مشترک دو تن از نمایندگان مجلس هفتم صادر کرده است با اشاره به جلسه 22 اردیبهشت ماه کمیسیون انرژی مجلس و حضور وزیر نفت در این جلسه برای پاسخ به سؤالات این دو نماینده نسبت به انعکاس خبر کاملا تحریف شده این جلسه در سایت شخصی متعلق به یکی از این دو نماینده منتقد دولت ابراز تاسف کرده است در حالی که این جلسات غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.

در بخش دیگری از اطلاعیه این دبیرخانه آمده است: همانطور که وزیر نفت نیز در این جلسه صراحتا اعلام کرده است واردات بنزین مورد ادعای این دو نماینده به هیچ وجه غیرقانونی نبوده بلکه وزارت نفت از منابع شرکت ملی نفت اقدام به واردات بنزین کرده که قانونی هم است. در این اطلاعیه به بند «ج» تبصره 11 قانون بودجه سال 86 مورد استناد و ادعای نمایندگان منتقد دولت اشاره شده و خطاب به نمایندگان یاد شده تاکید شده است: کجای این بند آمده است که وزارت نفت حق ندارد از منابع شرکت ملی نفت اقدام به واردات بنزین کند؟ و کجای این بند آمده است که ماده 2 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که مجوز تغییر بودجه مصوب شرکت ها را همراه با شروطی به مجامع عمومی شرکت ها تفویض کرده لغو شده است؟

روابط عمومی شورای اطلاع رسانی در پایان خطاب به دو نماینده یا دشده تاکید کرده است از شما که بسیار در برابر افزایش بودجه های عمرانی توسط دولت حتی در مناطق محروم واکنش نشان می دهید و آن را مضر بر اقتصاد کشور می دانید درخواست داریم برای مردم توضیح دهید چگونه و به چه علتی مجلس در لایحه بودجه سال 87 تغییراتی ایجاد کرد، تا ردیف بودجه عمرانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 151 برابر شود یعنی از رقم 400 میلیون ریال مندرج در لایحه دولت به 60 هزار و 400 میلیون ریال افزایش یافت؟