آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
ورزش
۲۴

پس از برکناری آورام گرانت

چلسی به دنبال یک مربی بزرگ

گروه ورزش- با کنار گذاشتن «آورام گرانت» از تیم چلسی، شایعات در خصوص جانشین او در محافل ورزشی افزایش یافت.

پس از شکست تیم چلسی در مسکو تقریبا در محافل فوتبال حدس و گمان ها درباره برکناری گرانت به قطعیت تبدیل شده بودند.

باشگاه چلسی، سرمربی خود را تنها پس از گذشت هشت ماه از قرارداد چهار ساله اش برکنار کرد. این تصمیم پس از دو روز مذاکره بین گرانت و پیتر کنیون مدیر اجرایی باشگاه چلسی اعلام شد.

پس از آنکه چلسی در اولین حضور خود در فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا مقابل منچستریونایتد ناکام ماند و در لیگ برتر انگلستان نیز نایب قهرمان شد، حدس و گمان ها درباره برکناری این مربی 53 ساله شدت گرفت.

گاس هیدینک (مربی تیم ملی روسیه)، فرانک رایکارد (مربی برکنار شده بارسلونا) و اسون گوران اریکسون (مربی برکنار شده منچسترسیتی) از جمله مربیانی هستند که شایعات درباره احتمال حضور آنها در چلسی مطرح شده است. چلسی در سایت اینترنتی خود اعلام کرده است از هم اکنون جست وجو برای یافتن سرمربی جدید خود را آغاز می کند و باشگاه توضیح بیشتری در این باره نخواهد داد. جاناتان لگارد گزارشگر فوتبال شبکه پنج رادیو بی بی سی برکناری این مربی را قابل پیش بینی دانست. او گفت: گرانت واقعا تجربه خیره کننده ای نداشت و نمی توانست پا جای پای خوزه مورینیو بگذارد.

آورام گرانت که دوست نزدیک رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی است، در روز 20 سپتامبر سال 2007 و پس از برکناری خوزه مورینیو سکان هدایت چلسی را در دست گرفت. او که قبل از پیوستن به چلسی در تیم پورتسموث فعالیت می کرد، به عنوان مدیر برنامه های فوتبال به باشگاه چلسی پیوست، اما این تصمیم نارضایتی مورینیو را در پی داشت. با وجود آنکه تیم چلسی تحت هدایت آورام گرانت در رقابت های لیگ برتر انگلستان در فصل 2008-2007 تنها در دو مسابقه شکست خورد، اما عملکرد او مورد انتقاد طرفداران باشگاه چلسی قرار داشت که معتقد بودند این تیم تحت هدایت گرنت با هویت بازی نمی کند. او همچنین به خاطر شکست خوردن از تاتنهام در فینال جام لیگ انگلستان (در ماه فوریه) نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود.