آرشیو سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۳
تلویزیون
۱۰

مختار در مکه

فیلمبرداری مجموعه چهل قسمتی «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری در شهرک سینمایی دفاع مقدس ادامه دارد.این سریال به تهیه کنندگی محمود فلاح و در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید می شود.

میرباقری مجموعه «مختارنامه» را در شهرک دفاع مقدس و بخش هایی از جنگ حروراء را با حضور فریبرز عرب نیا (در نقش مختار)، شهرام حقیقت دوست، رضا رویگری، مظفر مقدم و جمعی دیگر از بازیگران و هنروران فیلمبرداری می کند. بنابر اعلام مدیریت تولید این مجموعه، گروه تولید طی هفته آینده در لوکیشن شهرک دفاع مقدس، فصل های مربوط به جنگ ها را به پایان رسانده و سپس به احمدآباد مستوفی می روند.

گروه دکور و صحنه در احمدآباد مستوفی کاخ دارالعماره مکه را در ابعاد واقعی بنا کرده اند تا ادامه این مجموعه در این کاخ فیلمبرداری شود.

رضا کیانیان در نقش حاکم مکه احتمالا طی دو هفته آینده با حضور در لوکیشن فوق جلوی دوربین «مختارنامه» خواهد رفت. فریبرز عرب نیا، جعفر دهقان و جمعی دیگر از بازیگران در کنار کیانیان ایفای نقش خواهند کرد. فصل دارالعماره مکه در فیلمنامه مربوط به بعد از دستگیری مختار و حضورش در مکه می شود.

تدوین این مجموعه از مدت ها قبل آغاز شده و تا به حال حدود 15 قسمت نیز توسط مهدی حسینی وند تدوین شده است. البته تدوین این پانزده قسمت هنوز تکمیل نشده و هر قسمت هنوز نیاز به برخی از تصاویر دارد.

«مختارنامه» در چهل قسمت 50 دقیقه یی، داستان زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می کند. شهرت مختار به دلیل قیامی است که توسط وی پس از واقعه عاشورا برای خونخواهی از شهدای کربلاشکل می گیرد. در این مجموعه سه مقطع جوانی، میانسالی و پیری مختار را خواهیم دید.

این مجموعه به شیوه 35 میلی متری و توسط عظیم جوانروح فیلمبرداری شده و از نیمه اردیبهشت 83 مقابل دوربین رفته است.