آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۷۸
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

بندرعباس: شب شعر موج و مرجان هرماه به صورت مستمر با هدف معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شعری هرمزگان به صورت دوره ای در سطح استان هرمزگان برگزار می شود. امیرزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان شعر را از مردمی ترین انواع هنر دانست و افزود: شعر حسی ترین تجربه ایرانیان خردمند است و بزرگان ادب این سرزمین، شعر را به عنوان پیونددهنده دل ها می دانسته اند. وی افزود: استان هرمزگان و همچنین منطقه جنوب کشور از قدیم الایام خواستگاه شعر و ادب بوده و شاعران بزرگی را پرورانده و به جامعه نیز معرفی کرده است. سرودن از دردها و رنج های مردم و اجتماع ضامن مانایی و ماندگاری شعر و شاعر است و در طول تاریخ شاعرانی نام شان زنده ماند که از مردم و برای مردم سرودند. شب شعر موج و مرجان در بندرعباس با حضور محمدعلی بهمنی غزلسرای نامی معاصر ایران، بیژن ارژن شاعر و عضو دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما با همکاری اداره کل ارشاد هرمزگان و همت انجمن بندرعباس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

\ قزوین- نخستین موزه نگارخانه هنر پایداری به بهره برداری رسید. استاندار قزوین گفت: احیای بناهای تاریخی و کاربری فرهنگی آنها پارسال در این استان با عظمی راسخ آغاز شده و امروز شاهد به ثمر نشستن نمونه ای از این کار هستیم. سیداحمد نصری افزود: کار تملک و بازسازی بناهای تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی کمک شایانی به احیای تاریخ گذشته خواهد کرد و استانداری در این زمینه تا آنجا که قانون اجازه بدهد کمک خواهد کرد. امسال به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از 33 بنای تاریخی این استان، یک میلیون و 200 هزار گردشگر بازدید کردند که این، خبر از رونق گردشگری در سطح استان می دهد.

\ شهرری: دومین نمایشگاه حرم در تصویر در تالار شیخ صدوق شهرستان ری گشایش یافت. این نمایشگاه با ارائه تصاویر تطبیقی گذشته های دور و نزدیک و نقاشی های قدیمی از بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شده است. در این نمایشگاه 313 عکس در 70 موضوع و 6 نقاشی تاریخی از بخش های مختلف حرم به نمایش در آمده است. قدیمی ترین عکس این نمایشگاه مربوط به سال 1243 هجری شمسی و قدیمی ترین نقاشی آن به سال 300 هجری شمسی بازمی گردد. این نمایشگاه از تاریخ 20 تیر ماه لغایت 11 مردادماه برپاست