آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۴
استان ها
۳۲
کات

«مومیایی» بتمن را شکست داد

فیلم سینمایی «مومیایی: مقبره امپراتور اژدها» به کارگردانی راب کوهن جمعه در اولین روز اکران در بازار آمریکای شمالی به دو هفته صدرنشینی فیلم «شوالیه تاریکی» خاتمه داد و با 3/15 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم شد.

ورایتی اعلام کرد سومین فیلم مجموعه «مومیایی» که در 3759 سینما در حال نمایش است، پس از «بازگشت مومیایی» که سال 2001 در اولین روز اکران 4/23 میلیون دلار فروخت، بیشترین فروش افتتاحیه این مجموعه را داشت.

برندان فریزر در صحنه ای از «مومیایی: مقبره امپراتور اژدها» بار دیگر در نقش اصلی ظاهر شده و جت لی، ماریا بلو، جان هانا، میشل یوه، لوک فورد و ایزابلالیونگ دیگر بازیگران این فیلم هستند که داستان آن در شانگهای 1946 روی می دهد. ریک و الکس، پدر و پسر ماجراجو جسد مومیایی اولین امپراتور چین را بیرون می کشند که از سال ها پیش اسیر طلسم یک جادوگر شده است. راب کوهن 59 ساله خالق آثاری چون «سه ایکس»، «سریع و خشمگین» و «سه ایکس» است.

«شوالیه تاریکی»، تازه ترین فیلم مجموعه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان در سومین جمعه اکران 46 درصد تماشاگران خود را از دست داد و در 4266 سینما 6/12 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم 7/363 میلیون دلار شده است. «برادران ناتنی» به کارگردانی آدام مکی و بازی ویل فرل و جان سی. رایلی در جمعه دوم نمایش 57 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با پنج میلیون دلار فروش در 3094 سینما فیلم سوم شد. مجموع فروش این فیلم در هشت روز 7/51 میلیون دلار شده است.

کمدی «ماما میا!» با بازی مریل استریپ و پیرس برازنان در دومین جمعه نمایش با 31 درصد کاهش در 3060 سینما 9/3 میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش خود را به 8/78 میلیون دلار رساند. کمدی سیاسی «رای بی طرف» با بازی کوین کاستنر دیگر فیلمی است که از این هفته در بازار آمریکای شمالی به نمایش درآمده است.

فیلم جدید کاستنر 53 ساله در 2213 سینما 95/1 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. «رای بی طرف» را جاشوا مایکل استرن کارگردانی کرده و دنیس هاپر، ناتان لین، استنلی توچی، کلسی گرامر و جورج لوپز دیگر بازیگران آن هستند. کاستنر در این فیلم نقش پدری تنها را به عهده دارد که وقتی سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری به رای او بستگی پیدا می کند، مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد.