آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۵۱
اخبار کشور
۳

لاریجانی: استراتژی مجلس پیگیری مطالبات مردم است

قم- خبرنگار کیهان:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ وحدت ملی، پیگیری مشکلات اقتصادی و همکاری با دولت در برطرف کردن مشکلات از جمله استراتژی های مجلس هشتم است.

دکتر علی لاریجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی در سه شنبه گذشته گفت: این روز، یکی از روزهای پرنشاط مجلس بود و حتی بنده با پیشنهاد جلسه غیرعلنی مخالفت کردم. چون دلیلی برای این مسئله وجود نداشت.

وی افزود: مجلس با یک استراتژی مشخص به سه وزیر پیشنهادی رای داد. هرچند کاستی هایی در این زمینه وجود داشت، اما مجلس به خاطر مسائل مهم تری که مطرح بود به وزیران پیشنهادی رای داد.

وی مسائل اقتصادی، تورم و بیکاری را از چالش های پیش روی دولت عنوان و تصریح کرد: مجلس درنظر دارد با در اختیار قراردادن ابزار کافی به دولت فرصت دهد که بهتر بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند. لذا مجلس به برطرف کردن نیازهای اقتصادی، روان سازی سرمایه گذاری، مهار تورم و ساماندهی مسائل اقتصادی کشور مصمم است.

دکتر لاریجانی گفت: مجلس هشتم نشان داده که برای برطرف کردن نیازهای مردم اقدام کرده است. چنانچه اختصاص 4500 میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات خشکسالی نمونه بارزی از چنین اقدامی است.

براساس همین گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در جشن میلاد عرشیان که به مناسبت تولد باسعادت حضرت سیدالشهدا«ع» و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و با هدف نکوداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس سه شنبه شب در قم برگزار شده بود گفت: سپاه پاسداران توانست با نیروی حسینی تمامی مخاطرات را جواب بدهد و اگر امروز ایران همچون دری در منطقه می درخشد به خاطر فداکاری شهدا و جانبازان است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار گفت: ارتقای سطح فکری جامعه به فعالیت خبرنگاران بستگی دارد و امروز حیات فکری، سیاسی و اجتماعی جامعه به تحرک پرنشاط رسانه ها بستگی دارد.