آرشیو پنجشنبه ۷‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۲
اجتماعی
۴

مدیر کل گردشگری داخلی خبر داد

تعیین 10 حوزه اصلی برای برگزاری تورهایی با علایق ویژه

گروه اجتماعی آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی باید تا 20 شهریورماه فهرست خدمات تورهای ویژه خود را که براساس فهرست سازمان جهانی جهانگردی تهیه شده است به سازمان میراث فرهنگی ارائه دهند.

مدیر کل گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این باره به تعیین 10 حوزه اصلی و 180 زیرگروه فرعی برای برگزاری تورهایی با علایق ویژه اشاره کرد و گفت: این فهرست با هدف برگزاری تورهای ویژه و متناسب با علایق گردشگران تهیه شده است که شامل 10 حوزه اصلی ورزشی، ماجراجویانه، طبیعت گردی، فرهنگی، مذهبی، توریسم درمانی و سلامت، توریسم رویدادها و وقایع و توریسم علمی، معیشتی و آموزشی است.

جمشید حمزه زاده با اشاره به وجود زیرگروه های متعدد در هریک از حوزه های اصلی افزود: برای مثال، حوزه توریسم ورزشی شامل انواع تورهای ماهیگیری، اسکی، اسکی روی آب و کوهنوردی است که در آخرین نشست با دفاتر خدمات مسافرتی، مجری سفرهای ارزان قیمت مقرر شد، این دفاتر تا 20 شهریورماه، فهرست تورهای خود را در نیمه دوم سال در هریک از این حوزه ها تهیه و به سازمان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت در برگزاری تورهایی با علایق ویژه با اعلام ضوابط، حوزه ها و چارچوب های قانونی این تورها به همه آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی سراسری صورت می گیرد.

برهمین اساس، آژانس هایی که در طرح سفرهای ارزان قیمت عضویت ندارند، می توانند تا 30 شهریورماه بسته های مسافرتی خود را تهیه و به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ کنند.

حمزه زاده همچنین به تعیین582 مسیر برای برگزاری تورهایی با علایق ویژه اشاره کرد و افزود: همه این مسیرها با ذکر مبدا، مقصد، جزئیات و نوع استفاده در هریک از حوزه های گردشگری مورد نظر شناسایی و ارائه شده اند.