آرشیو پنجشنبه ۷‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۲
اجتماعی
۴

رئیس شورای شهر گرمدره در گفت وگو با «ایران»:

گرمدره در حریم تهران نیست

گروه اجتماعی شهر گرمدره هم اکنون در حریم هیچ یک از شهرهای اقماری تهران و از جمله تهران بزرگ نیست که شهرداری تهران بخواهد برای آن تصمیم بگیرد.

حمید بخشایش رئیس شورای شهر گرمدره با بیان این مطلب به خبرنگار «ایران» گفت: شهر گرمدره در محدوده تقسیمات کشوری شهرستان کرج واقع است و از سال 1383 بنا به تصویب هیات محترم وزیران مستقلا شهر نامیده شد. تاکنون نیز دو دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در گرمدره انجام شده و هم اکنون دارای طرح های مصوب است و حریم شهر آن در سال 1384 طبق قانون تعیین، تصویب و جاری و ساری است. حمید بخشایش تاکید کرد: شهر گرمدره هم اکنون در حریم هیچ یک از شهرهای اقماری تهران و از جمله تهران نیز نیست که شهرداری تهران و به تبع آن، سازمان های وابسته به آن درباره اراضی آن اتخاذ تصمیم کنند.

وی افزود: از سوی دیگر با فرض این که آمار ارائه شده از سوی مدیرعامل محترم سازمان بهشت زهرا(س) صحیح باشد، میزان مرگ و میر اموات قابل دفن در گورستان های تهران با سالی حدود 100هزار نفر با افق استفاده حداقل 50 ساله اراضی وسیع و بلامعارضی با ضوابط و استانداردهای زیست محیطی و شهرسازی را می طلبد و قطعا این اراضی در محدوده حریم شهر گرمدره که عمدتا از شمال به ارتفاعات البرز و از جنوب نیز باغات و اراضی مستعد کشاورزی و در سایر نقاط کاربری صنعتی موجود آن را اشغال کرده است با هیچ یک از معیارهای مکان یابی گورستان ها همخوانی ندارد، علاوه بر آن طبق ضوابط و مقررات تدوین طرح های هادی، جامع و تفصیلی شهرها و ضوابط و مقررات حفاظت محیط زیست اینگونه کاربری ها از جمله گورستان ها باید خارج از حریم استحفاظی شهرها استقرار یابند و بدین لحاظ مکان یابی و امکان سنجی گورستان غرب تهران قطعا در حوزه شهر گرمدره با هیچ کدام از معیارهای فنی و تخصصی همخوانی ندارد.