آرشیو یکشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۰
اخبار کشور
۳

از سوی برخی مراجع عظام تقلید مطرح شد

پیشنهاد تغییر ساعت رسمی کشور از اول ماه مبارک رمضان

تعدادی از مراجع عظام ضمن اعلام موافقت با تغییر ساعت در اول ماه مبارک رمضان(12 شهریورماه) به جای اول ماه مهر، تاکید کرده اند هر کاری که در راستای رفاه و آسایش روزه داران و حفظ اوقات شرعی در این ماه مبارک انجام شود، موجب رضایت خداوند متعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری فارس، براساس قانون، همه ساله ساعت رسمی کشور از ابتدای مهرماه تغییر کرده و ساعتی به عقب برمی گردد، اما این تغییر ساعت در سال جاری با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر مقارن گردیده که امکان دارد موجب بروز اشتباه و عدم بهره گیری مومنین روزه دار از این ماه پرفیض و برکت شود.

نخستین روز مهر ماه 87 با بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان مصادف خواهد بود و از این رو جمعی از مومنین خواستار اعلام نظر مراجع عظام درباره تغییر ساعت رسمی کشور از 12 شهریورماه (اولین روز ماه مبارک رمضان) به جای اول مهرماه، جهت تامین آسایش و رفاه حال مومنین روزه دار شدند که تنی چند از مراجع معظم تقلید، دیدگاه های خود را در این زمینه بیان کرده اند.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام پیشنهاد مذکور را پیشنهادی خوب دانست و آیت الله علوی گرگانی با «بسیار پسندیده خواندن» این کار، بر لزوم عقب کشیدن ساعت رسمی کشور به اندازه یک ساعت از اول ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز اعلام کرد: عقب کشیدن ساعت رسمی کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان، پیشنهاد خوبی است و اصولا، هرکاری که در این ماه مبارک برای رفاه و آسایش روزه داران انجام شود، ان شاءالله تعالی موجب رضایت خداوند متعال خواهد بود.

براساس اعلام نظر مراجع عظام تقلید، برگرداندن ساعت رسمی کشور به عقب همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از آن جهت که مردم باید دقیق وقت را لحاظ نمایند، بسیار مناسب خواهد بود؛ چرا که موجب حفظ اوقات در ایام این ماه مبارک به خصوص لیالی قدر می شود.