آرشیو چهار‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۲۶
صفحه اول
۱

فرجام سیاست های پولی چه خواهد شد؟

پس لرزه تغییر سکاندار پولی

حکم محمود بهمنی صادر شد

جزئیات نامه مظاهری به احمدی نژاد

گمانه های دوگانه از سیاست های پولی آینده

بهمنی سختگیرتر از مظاهری است؟

داوودی می خواهد صمصامی قائم مقام شود.

نادران: فلسفه عزل و نصب مظاهری چه بود؟

با صدور حکمی از سوی احمدی نژاد محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی شد

دنیای اقتصاد- پس از گمانه زنی های فراوان درباره برکناری طهماسب مظاهری، سرانجام شب گذشته حکم ریاست کل بانک مرکزی به نام محمود بهمنی صادر و خروج مظاهری از ساختمان بلند مرتبه خیابان میرداماد تهران رسما اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم محمود احمدی نژاد رییس جمهور خطاب به «محمود بهمنی» به این شرح است:

جناب آقای محمود بهمنی! سلام علیکم. با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی و با استناد به مصوبه مورخ 30/6/87 مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب این حکم به سمت «رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.

انتظار دارد با به کارگیری همکارانی مومن، متعهد، خلاق و کارآمد و با برنامه ریزی دقیق در جهت روان سازی و کارآمد نمودن نظام بانکی و پولی کشور و مراقبت در استخراج آمار دقیق و شاخص های کلان اقتصادی و با اعمال سیاست های پولی کشور و نظارت بر عملکرد بانک ها همچنین با تلاش در ترویج و نهادینه نمودن سنت ارزشمند و اسلامی قرض الحسنه و حمایت از توسعه سرمایه گذاری مولد و پشتیبانی از صادرات، صیانت از منافع و نظام بانکی کشور در عرصه های بین المللی شرایط لازم را جهت حفظ و ارتقای ارزش پول ملی و نیز رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم آورید.امیدوارم با توکل به خداوند متعال و با تلاش بی وقفه و خالصانه و همکاری مدیران و کارکنان متعهد و متخصص در بانک مرکزی و سایر بانک ها و ضمن توجه به اصول چهارگانه دولت اسلامی، عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی معنوی و مادی کشور در انجام وظایف محوله موفق باشید.