آرشیو پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۸۰
ورزش
۱۲

دور سوم رقابت های جام حذفی انگلیس

پرگل ترین پیروزی توپچی ها

توپچی های آرسنال سه شنبه شب در چارچوب رقابت های جام اتحادیه انگلیس پیروزی پرگل شش بر صفری را مقابل شفیلد یونایتد تجربه کردند تا ثابت شود این هفته عدد شش برای تیم های فوتبال خوش شانسی می آورد. (بارسلونا هم این هفته در لالیگا با شش گل تیم قعر جدولی خیخون را از پیش رو برداشت و منچسترسیتی هم با شش گل پورتسموث را نابود کرد.)

در پرگل ترین مسابقه آرسنال در این فصل که بر خلاف فصل های قبل در همهمه و شلوغی اتفاقات عجیب و غریب مثلث قهرمانی لیگ برتر تا اینجا حرف های زیادی برای گفتن نداشته، شاگردان ونگر شفیلد یونایتد را به شکلی درهم کوبیدند تا روند رو به رشد تیم جوان آرسن ونگر در فصل جدید همچنان ادامه داشته باشد.

پس از این مسابقه آرسن ونگر به خبرنگار روزنامه سان گفت: «در تمام طول فعالیتم این بهترین گروه جوانی است که با آنها کار کرده ام. آنها ممکن است جوان باشند اما مانند بچه ها فوتبال بازی نمی کنند. من از بابت استفاده از هیچ یک از آنها در لیگ برتر ترسی ندارم چرا که تمام آنها استعداد بازی در بالاترین سطح فوتبال را، چه در انگلیس، چه در اروپا دارند.»

سرمربی توپچی ها در ادامه صحبت هایش افزود: «شاگردان من بهترین گروهی هستند که تاکنون تجربه کرده ام چرا که هیچ بازیکنی نیست که در پست خودش توانایی واقعی بازی در لیگ برتر را نداشته باشد. من از عملکرد سه شنبه شب آنها شگفت زده شدم. می دانستم بازیکنان خوبی هستند اما نمی دانستم در بازی های مهم چگونه عمل خواهند کرد. از دروازه بان گرفته تا مهاجمان تیم، همگی خوب کار کردند. ما یک تیم کامل بودیم و از این بابت احساس غرور می کنم. حالاباید این جوانان را در باشگاه حفظ کرده و تا چند سال آینده آنها را در ترکیب تیم نخست قرار داد.» اما منچستریونایتد نیز در حالی که کریس رونالدو را از ابتدا در ترکیب اصلی داشت مقابل میدلز بورو در اولدترافورد به برتری سه بر یک دست یافت. رونالدو، گیگز و نانی گلزنان شیاطین سرخ بودند.

اما فولام که آندرانیک تیموریان را از ابتدا در ترکیب داشت در دیدار برابر برنلی با یک گل شکست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

سایر نتایج:

لیدز یونایتد 3- هارتپول یونایتد 2

روترهام 3- ساوتهمپتون یک

استوک سیتی 2- ردینگ 2

ساندرلند 2- نورث همپتون 2

واتفورد یک- وستهام صفر

لیورپول 2- کورو الکساندرا یک