آرشیو یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۹۳
شهرستان ها
۱۱

خدمات مکانیزه در پست بانک کردستان!

سلیمان الله مرادی

نارسائی در سیستم بانکی به یک بیماری لاعلاج در کشور تبدیل شده و اکثر مراجعه کنندگان را آزار می دهد. اگرچه دولت نهم سعی و تلاش فراوانی به کار گرفت و حتی شخص رئیس جمهور در بدو شروع به کار یکی از ماموریت های خود را اصلاح نظام اداری و درهم شکستن غول دیوان سالاری و مبارزه با بوروکراسی اعلام کرد، اما از آنجا که این نارسایی ریشه در منافع دستگاه های متولی منابع مالی و اعتباری دارد نیاز به ارائه طرح های جامع و کارشناسی و در عین حال قاطع دارد تا با شناسایی عوامل دخیل در این بیماری مزمن این کج رفتاری و بداخلاقی برای همیشه از بساط نظام اجرایی ریشه کن شود.

قطع ناگهانی برق در برخی شهرستان ها بهانه ای برای عدم پاسخگویی دقیق و بهنگام بسیاری از بانک ها با ارباب رجوع شده است. صرفنظر از این امر، در برخی از موسسات مالی و اعتباری نظیر پست بانک که به نظر می رسد نتوانسته است خود را با سیستم مکانیزه هماهنگ کند و وقوع یک نارسایی جزیی به سرگردانی مراجعه کنندگان ختم می شود.

خبرنگار ما حوالی ساعت 11 صبح چهارشنبه 87.6.6 با مراجعه به پست بانک استان کردستان خواستار انتقال موجودی یک فقره چک به یکی از بانک های استان شد، اما متصدی مربوطه با اعلام اینکه سیستم ما قطع شده است و قادر به انتقال وجه چک نیستیم تاکید کرد باید روز شنبه یعنی سه روز دیگر مراجعه کنی! توقف چند لحظه ای خبرنگار کیهان در پست بانک کاری از پیش نبرد و تنها شاهد همین نوع برخورد با حداقل 10 نفر دیگر از مراجعه کنندگان بود! آیا موسسات مالی و اعتباری در مقابل مردم موظف به ارائه خدمات صحیح و صریح و سریع نیستند؟

چرا در هنگام تبلیغ برای عرضه خدمات و فریب افکار عمومی از همه واژه های توصیفی بهره گرفته می شود اما در عمل برای انتقال موجودی اندک یک فقره چک باید سه روز وقت تلف کرد!؟

ان شاءالله مسئولان پست بانک استان این نوشته را نه از باب انتقاد غرض آلود بلکه با دید اصلاحی بنگرند و برای رفع آن چاره ای بیندیشند.