آرشیو دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۱
اقتصادی
۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران: اقتصاد ایران شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران در خاورمیانه شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد، گفت: باید از این فرصت ها و بحران ها به نفع خود بهره ببریم.

واحد مرکزی خبر محمد نهاوندیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در این باره افزود: باید از بحران اقتصادی آمریکا و فرار سرمایه ها از غرب به نفع سرمایه گذاری در ایران استفاده شود.

وی در این حال هشدار داد: اگر جریان عادی زندگی و اقتصادمان را به درآمد بالای نفت متکی کنیم؛ ایجاد خطر برای اقتصاد ما بسیار جدی است.

رئیس اتاق بازرگانی؛ صنایع و معادن ایران گفت: در اوضاع کنونی؛ با توجه به ظرفیت بالقوه و بسیار بالای منابع طبیعی و نیروی انسانی ایران، می توانیم حتی با جلب سرمایه های مالی ایرانیان داخل و خارج کشور؛ شرایط سودآوری را در اقتصاد ایران فراهم کنیم.

نهاوندیان بهره گیری از این فرصت به نفع اصلاح مدیریت اقتصادی کشور را خواستار شد.

رئیس اتاق بازرگانی؛ صنایع و معادن ایران همچنین درباره پیامدهای منفی بحران اقتصادی آمریکا بر اقتصاد ایران گفت: درست است که این بحران اثر ناچیزی بر بازار مالی ما دارد اما از طریق نفت که کانال اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی است؛ می تواند به ما آسیب بزند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت نفت در سال 86 افزود: این افزایش قیمت تا حدی بر اقتصاد آمریکا و جهان تاثیر گذاشت و در آن زمان؛ توجه سرمایه گذاران به اوراق بهادار جلب شد و آنان به بازار کالاروی آوردند و همین موجب افزایش قیمت در بازار مواد غذایی و بازار نفت و بروز پدیده تقاضاهای کاغذی در بازارها شد.