آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
شهرستان ها
۲۰

معاون محیط زیست قزوین: عدم تفکیک زباله های بیمارستانی سلامت مردم را تهدید می کند

قزوین- خبرنگار رسالت:

نزدیکی مرکز دفن زباله با مراکز تولید مواد غذایی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است. معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست قزوین ضمن بیان مطلب فوق گفت: عدم تفکیک و بی خطرسازی زباله ها توسط درمانگاه ها و مطب ها، سلامت محیط زیست و مردم استان را تهدید می کند.

جمشید کاووسی افزود: بیمارستان های استان عمل بی خطرسازی و عفونت زدایی (استریل) را بر روی زباله های تولیدی خود انجام نمی دهند که این امر برای بهداشت محیط خطرناک است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قزوین نیز در این خصوص گفت: زباله های بیمارستانی باید در محیط بیمارستان ها و واحدهای درمانی تفکیک شده و سپس عمل بی خطرسازی توسط دستگاه های اتوکلاو صورت گیرد.

وی افزود: براساس قانون مدیریت پسماند مسئولیت دفن زباله های بیمارستانی بر عهده تولید کننده آنهاست؛ ولی سازمان بازیافت برای حفظ سلامتی شهروندان این وظیفه را در قزوین بر عهده گرفته است.

دکتر کشاورز، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص زباله های بیمارستانی گفت: عمل تفکیک زباله های عفونی از زباله های عادی در بیمارستان های استان انجام شده و تمام نکات بهداشتی در این خصوص رعایت می شود؛ ولی این زباله ها باید قبل از خروج از بیمارستان، استریل شوند که این عمل تا به امروز به دلیل کمبود اعتبار و هزینه های بالای این دستگاه ها انجام نشده است.

وی در پایان افزود: با تخصیص اعتباری از سوی وزارت بهداشت تا سه ماه آینده، سه دستگاه استری فلش برای استریل کردن زباله های عفونی بیمارستان ها خریداری می شود.