آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
صفحه آخر
۲۴

ضرغامی در دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه: بهترین راه مقابله با تحرکات فرهنگی دشمنان مشترک افزایش همکاری هاست

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با استقبال از حضور رئیس رسانه ملی ایران در آنکارا ریشه ها و علایق فرهنگی دو ملت را عمیق و به هم پیوسته توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارطغرل گونای وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، توسعه و گسترش روابط فرهنگی را بستر تحکیم دوستی ها و تداوم همکاری های همه جانبه بین دو ملت ایران و ترکیه دانست.

عزت الله ضرغامی هم با اشاره به توانایی های فراوان ایران و ترکیه در عرضه نشر کتاب، تولید فیلم و موسیقی گفت: بهترین راه مقابله با تحرکات فرهنگی دشمنان مشترک، افزایش همکاری هاست.

رئیس صدا و سیما در دیدار با وزیر امور رسانه ای ترکیه نیز پیشنهاد کرد برای نهادینه کردن روابط فرهنگی، اندیشمندان دو ملت با گفتگوهای متقابل در رسانه های یکدیگر به همیاری دعوت شوند. محمد آیدین وزیر امور رسانه ای ترکیه با استقبال از این پیشنهاد گفت: شناخت واقعی دو ملت از فرهنگ و ارزش های یکدیگر مانع از اهداف رسانه های غربی برای برهم زدن روابط می شود.آیدین، رویکرد اسلام هراسی غربی ها را تلاشی برای انزوای مسلمانان و تهاجم به دنیای اسلام دانست. ضرغامی در گفتگوی زنده با صدای فارسی رادیو تی. آر. تی. ترکیه به این نکته اشاره کرد که آمریکا در حالی شعار مبارزه با تروریسم می دهد که خود بزرگترین حامی تروریست ها در جهان است.رئیس سازمان صدا و سیما حمایت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین را مصداق عینی سیاست های دوگانه واشنگتن دانست.