آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
صفحه آخر
۲۴

«منوچهر اکبرلو» داور جشنواره تئاتر کودک اصفهان: جشنواره نتوانسته از پتانسیل موجود در اصفهان استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس، «منوچهر اکبرلو» یکی از داوران جشنواره تئاتر کودک اصفهان گفت: اگر چه تولیدات تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان در سه سال گذشته رشد داشته اما مدیران نتوانستند با استفاده از مدیریت خود از پتانسیل این شهر استفاده کنند.

وی یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک نتوانسته از پتانسیل موجود در اصفهان استفاده کند. جشنواره پس از سه سال نتوانسته با نهادهای دیگر تعامل برقرار کرده و مفید واقع شود. بردن گروه های تئاتری به شهرهای اطراف هیچ کمکی به رشد تئاتر کودک نمی کند. وی درباره جشنواره امسال گفت: کارهای جشنواره به دو دسته تقسیم شدند؛ نوع اول کارهایی بودند که در چند دهه گذشته اجرا شدند و دلیل اجرای این گونه کارها، نبود خلاقیت در کارگردانان است. گروه هایی که تئاتر نمی بینند و از هرگونه آموزش و کتابی به دور هستند، در این جشنواره تنها تکرار و تقلید دارند. وی ادامه داد: نمایش هایی هستند که مشخصا تکلیف مخاطبان با آن مشخص نیست. گاه نمایش برای کودکان است و گاه برای نوجوانان و گاه نیز بزرگسالان. این گروه های نمایشی هنوز نیاموخته اند که در تئاتر بزرگسال اول کار تولید می شود و بعد مخاطب خود را می یابد اما در تئاتر کودک از همان ابتدای کار باید نوع و روش و رده سنی نیز مشخص شود.

اکبرلو یادآور شد: گروهی نیز حضور دارند که تعداد آنها بسیار اندک است، این گروه ها دارای ایده های نو در قصه گویی، بازی و کارگردانی هستند. این افراد تئاتر کودک و نوجوان را جدی گرفته اند. این افراد دغدغه دارند. جشنواره از جریان تئاتر و اجرا جدا است و اگر چنین نبود با ارتباط مستمر در این سال ها هم جریان تئاتر کودک و نوجوان و هم جریان جشنواره رشد کیفی چشمگیری می یافت.