آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۵۰
شهرستان ها
۲۰

استانداراردبیل: 150 روستا در استان اردبیل فاقد خانه بهداشت است

استانداراردبیل: 150 روستا در استان اردبیل فاقد خانه بهداشت است

اردبیل-خبرنگاررسالت:

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی بیش از 150 روستا در استان اردبیل فاقد خانه بهداشت است.

علی نیکزاد در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت استان اردبیل، افزود: هم اکنون در 500 روستای استان خانه بهداشت دایر است و انواع خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران روستایی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: استانداری اردبیل با هدف آموزش و توانمندسازی زنان و دختران ساکن در 150 روستای فاقد خانه بهداشت اعتباری به صورت فوق العاده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهد تا با جذب و آموزش افراد مستعد، از آنها در ارائه خدمات بهداشتی اولیه در روستاهای مورد نظر استفاده نماید. نیکزاد گفت: نشست های مربوط به کارگروه سلامت و بهداشت استان باید به صورت مستمر و ماهانه تشکیل شود تا موضوع سلامت و امنیت غذایی مورد غفلت واقع نشود.

استاندار اردبیل افزود: جمع آوری اطلاعات، اولویت بندی مشکلات استانی و ارائه برنامه عملیاتی در جهت رفع آنها، کنترل بیماریها و برنامه پیشگیری به صورت سالانه و اجرایی کردن تصمیمات تائید شده شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را از جمله وظایف این کارگروه عنوان کرد.

استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز گفت: علی رغم گذشت شش ماه از سال، 171 میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بنگاه های زودبازده به استان اردبیل ابلاغ شده است.نیکزاد با تاکید بر حل مشکل 46 هزار بیکار دراستان، افزود: تخصیص 7 هزارمیلیارد تومان در باب اشتغال و 8 هزار میلیارد تومان در باب مسکن از سوی بانک مرکزی افق تازه ای را در حل این دو معضل به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن صنعت اشتغال و رفع بیکاری در استان اظهار داشت: امیدواریم با اعتبار ابلاغی و تعیین سهم شهرستانی، اشتغال 30 هزار نفر امسال در استان اردبیل محقق شود.