آرشیو شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۰۸
اخبار اقتصادی
۴

پالایشگاه تهران سال آینده بنزین با استاندارد جهانی تولید می کند

تولید بنزین با درجه خلوص استاندارد جهانی در واحد جدید پالایشگاه تهران سال آینده آغاز می شود.

شهاب الدین متاجی مدیرعامل شرکت پالایش نفت ایران با اعلام این مطلب گفت: بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه تهران شهریورماه سال آینده آغاز می شود.

وی مزایای سرمایه گذاری این طرح را 120 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح بنزینی با اکتان 95 که استاندارد جهانی است تولید خواهدشد.

وی درخصوص طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های این پالایشگاه اظهارداشت: براساس بررسی های انجام شده در دهه گذشته تغییر منابع تامین خوراک نفت خام موردنیاز پالایشگاه تهران اجتناب ناپذیر این طرح است.

وی اهداف این طرح را شامل تغییر خوراک پالایشگاه از نفت خام میانه و اهواز آسماری به مارون، دزفول و اهواز آسماری، گوگردزدایی از گازوئیل و نفت سفید، ارتقای کیفیت فرآورده ها براساس استاندارد سال 2009 اروپا، رعایت الزامات محیط زیست و مدیریت انرژی و کاهش سوخت و ضایعات عنوان کرد و افزود: درحال حاضر پالایشگاه تهران روزانه 250 هزار بشکه نفت خام را تصفیه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر متاجی درباره طرح بنزین سازی پالایشگاه تهران یادآورشد: با توجه به رشد روزافزون مصرف بنزین، پس از بررسی و ارزیابی گزینه های متعدد طرح مذکور در دستور کار شرکت پالایش نفت تهران قرارگرفت.

به گفته وی پس از اجرای این طرح عدد اکتان بنزین پالایشگاه نفت تهران از 87 به 95 خواهد رسید که گام بسیار موثری در جهت افزایش کیفیت بنزین تولیدی کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران اضافه کرد: در حال حاضر دراین پالایشگاه 20 درصد نفت کوره تولید می شود که تولید این میزان نفت کوره در حد پالایشگاههای مدرن دنیا است.

جواد کریمی مشاور مدیرعامل پالایشگاه تهران نیز در خصوص طرح بهینه سازی بهبود کیفیت فرآورده در این پالایشگاه گفت: این طرح برای اولین بار در ایران با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد تومان تعریف شده است.

وی ادامه داد: قرارداد این طرح سال گذشته با پیمانکاران ایرانی به امضا رسیده و قرار است در مدت 32ماه اجرایی شود.ژ