آرشیو شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۴۴
صنعت و معدن
۳

اگر متقاضی نباشد

فروش قسطی زمین در شهرک های صنعتی ادامه می یابد

گروه صنعت ومعدن- به دنبال نقدی شدن فروش زمین در برخی از شرکت های صنعتی استان تهران صنعتگران معتقدند، با شرایط جدید خرید زمین در شهرک های صنعتی، صنعتگران مجبور خواهند بود، کل هزینه خرید زمین را به صورت نقدی و یکجا پرداخت کنند که این امر بار سنگینی را روی دوش آن ها می گذارد.

اما در همین زمینه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، در گفت وگو با ایسنا، ضمن تایید خبر فوق توضیح داد: مصوبه نقدی شدن فروش زمین در تعدادی از شهرک های صنعتی استان تهران کاملاقانونی است. مصطفی صادقی افزود: البته این مصوبه شامل همه شهرک های صنعتی استان تهران نبوده و مربوط به شهرک هایی است که کار واگذاری دو سوم از زمین های آن ها انجام شده است. صادقی با اذعان به این که با نقدی شدن فروش زمین در شهرک های صنعتی استان تهران، شرایط فعالان صنعتی مشکل تر می شود، عنوان کرد: فروش نقدی زمین در تعدادی از شهرک های صنعتی استان تهران در اولویت بوده و در صورت عدم وجود متقاضی، فروش زمین با همان شرایط قبلی یعنی 30 درصد نقدی و 70 درصد اقساطی واگذار می شوند؛ هرچند متقاضی خرید زمین با وضعیت اول نیز بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران همچنین با قبول این که اطلاع رسانی در مورد مصوبه یادشده به دلیل تغییر و تحولات پی درپی در روابط عمومی شرکت چندان مناسب نبوده است، اخبار مربوط به بدهکار بودن شرکت متبوعش را تکذیب کرد. بر اساس مصوبه جلسه شماره دهم مورخ 27 شهریور امسال، هیات مدیره شرکت از تاریخ یکم آبان تمامی هزینه های حق بهره برداری از زمین و تاسیسات در شهرک های اشتهارد، شمس آباد، عباس آباد، نصیرآباد، فیروزکوه، پرند، نظرآباد و علی آباد به صورت 100 درصد نقدی از متقاضیان دریافت می شود.

از سوی دیگر مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، در این باره گفت: مصوبه اخیر مربوط به نقدی شدن فروش زمین در تعدادی از شهرک های صنعتی استان تهران کار اشتباهی بوده و شرایط شهرک های صنعتی و فعالان صنعتی را دشوارتر می کند. محمد زمانی یادآور شد: اگر این تصمیم در زمان حضور واعظ آشتیانی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گرفته شده باشد، قانونی است، اما بعد از استعفای وی به دلیل نبود رییس در این سازمان اگر چنین مصوبه ای تصویب شده باشد، قانونی نیست.