آرشیو شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۵۲
ایران زمین
۱۹

روز جهانی تغذیه در استان بوشهر

بوشهر - خبرنگار «ایران»: بمناسبت فرارسیدن روز جهانی تغذیه، دوشنبه آینده، مراسمی با حضورنماینده فائو در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر برگزار می شود.

در این نشست، دکتر «شاهد نجم» نماینده فائو در ایران درباره «سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد» و نیز روز جهانی غذا سخنرانی می کنند.در این همایش که با محوریت «امنیت جهانی غذا و چالش های تغییرات اقلیمی و زیست انرژی» برگزار می شود، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جهاد کشاورزی استان، مدیران شرکت نفت بوشهر، رؤسا و کارکنان واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه و مسئولان کنگان، عسلویه و نخل تقی حضور دارند.

در این مراسم دکتر خواجه ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز درباره مشکلات تغذیه ای و برنامه های اجرا شده برای بهبود وضع تغذیه در استان سخنرانی می کند.

گزارش بخش تغذیه و امور بهداشت واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز از دیگر بخش های مراسم روز جهانی غذا در استان بوشهراست. همزمان با برگزاری این برنامه، نمایشگاه غذاهای محلی استان نیز برپا می شود.

بر اساس گزارش های جهانی،شاخص های تغذیه در ایران روند رو به رشد و مطلوبی را طی می کند. عادت های غذایی ایرانیان در گذشته، مشکلات و ایراداتی داشت که شناسایی و البته به طور کامل رفع نشده است.مصرف کمتر گوشت سفید به نسبت گوشت قرمز، مصرف پایین لبنیات، استفاده از غذاهای چرب، توجه بیشتر به کمیت به جای کیفیت، مصرف ناچیز برخی مواد غذایی کم حجم و بسیار مغذی و فراگیر نبودن مصرف انواع میوه ها از جمله عادات نادرست است که در نظام تغذیه ای کشور وجود داشته و به تدریج رو به بهبود است.