آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۰۹
اخبار ورزشی
۱۳
حدیث دشت عشق

به یاد شهید سیدحسین وزیری

خوش خلقی و مهربانی سرلوحه کارش بود

سیدحسین وزیری در سال 1343 در یزد و در خانواده ای مومن، معتقد و زحمتکش دیده به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی وی همزمان با انقلاب ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی بود. سیدحسین علاوه بر شرکت در تظاهرات مردمی علیه رژیم، مبادرت به پخش اطلاعیه های امام می نمود.

شهید وزیری همچنین با علاقه و پشتکار مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را پشت سر نهاد و موفق به اخذ دیپلم گردید. صفا، صمیمیت، خوش خلقی و مهربانی از خصوصیات او بود. ایمان و تعهدی که شهید سیدحسین وزیری نسبت به مردم و میهنش احساس می کرد سبب شد تا کار و فعالیت خود را معطوف نظام نماید و از این رو در سال 1361 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد.

با تداوم جنگ شهید عزیز چندین بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل عزیمت نمود تا اینکه در تاریخ دهم فروردین سال 1367 در عملیات بیت المقدس4 در منطقه شاخ شمیران بنا به گواهی یکی از همرزمانش به اسارت درمی آید اما رژیم سفاک صدام برخلاف کنوانسیون ها و سازمان ملل هیچ اسمی از وی منتشر نمی کند به همین خاطر به دلیل عدم اطمینان در خصوص زنده بودن یا نبودن او مفقودالاثر اعلام می شود تا اینکه با تلاش گروه تفحص تاریخ 74.5.5 پیکر پاک و مطهر او شناسایی و از طریق ستاد معراج به زادگاهش منتقل و در تاریخ 74.5.7 بر دوش مردم قدردان یزد تشییع و با احترام به خاک سپرده می شود.