آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۷
رسانه
۳

روایت بهروز افخمی از پیام امام درباره آغاز جنگ

گروه رسانه: تصویربرداری تله فیلم «یازده دقیقه و سی ثانیه» بعد از چند روز توقف از روز چهارشنبه آغاز شد. این فیلم را بهروز افخمی به سفارش سیما فیلم کارگردانی می کند.

تصویربرداری فیلم «یازده دقیقه و سی ثانیه» که به دلیل ناراحتی قلبی تصویربردار فیلم،حسن اسدی و سفر افخمی به تاجیکستان برای شرکت در جشنواره دیدار، متوقف شده بود روز چهارشنبه از سر گرفته شد.در این روز عبدالرضا اکبری در نقش حضرت امام (ره) و علیرضا حق شناس در نقش سید احمد خمینی مقابل دوربین رفتند.اکبری پیش از این در فیلم فرزند صبح در نقش امام مقابل دوربین رفته و حق شناس که تا کنون بازیگری را تجربه نکرده در چند فیلم سینمایی از جمله شب بخیر فرمانده با گروه تولید همکاری داشته است.

یازده دقیقه و سی ثانیه اولین تله فیلمی است که افخمی برای تلویزیون کارگردانی می کند.از این کارگردان سریال عملیات 125 در حال پخش از شبکه 5 سیماست. افخمی فیلم یازده دقیقه و سی ثانیه را براساس فیلمنامه ای از خودش مقابل دوربین برده است.

لوکیشن اصلی فیلم منطقه جماران است و داستان آن که بر اساس خاطره ای از افخمی نوشته شده درباره گروهی از خبرنگاران است که با آغاز جنگ تحمیلی از خیابان جام جم به سمت جماران می روند تا پیام امام (ره) را درباره آغاز جنگ پوشش خبری بدهند.

از عواملی که در ساخت این فیلم کنار افخمی هستند می توان به مجری طرح: مرجان شیر محمدی، مدیر تولید: وثاق همدانی، برنامه ریز: مهدی شریفیان، صدابردار: احمد پولی بابایی، طراح صحنه و لباس: علی شیرمحمدی، طراح گریم: جلال الدین معیریان، بازیگران: سید ابراهیم بحرالعلومی، یاشار افخمی، رضا صدیق، حامد یسادی، فرید لطف آور، محمد پیغمبرزاده، امیرحسین قاسمی و آیدین افخمی اشاره کرد.