آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۴۵
بورس کالا
۱۵
بازار فولاد

روزشمار کاهش تولید فولاد در جهان

مرکز خدمات فولاد ایران-13 اکتبر – شرکت امارات استیل اعلام کرد تولید خود را از هفته سوم اکتبر کاهش خواهد داد. علت این امر، مازاد موجودی در بازار در سطح دو میلیون تن عنوان شد.

11 اکتبر – بائواستیل چین اعلام کرد تولید خود را برای سه ماه آینده کاهش خواهد داد. علت این امر، وضعیت بد تقاضا عنوان شد.

10 اکتبر – سورستال روسیه تولید خود را در روسیه، ایتالیا و آمریکا بین 25 تا 30 درصد پایین آورد. در همین روز بائوشان چین خرید مواد اولیه خود را برای تولید فولاد متوقف کرد و اعلام نمود به علت مشکل نقدینگی، سعی در فروش موجودی های خود دارد.

9 اکتبر – کریوریزشتال که متعلق به آرسلور میتال است، تولید خود را با 5/10 درصد کاهش به 471/5 میلیون تن رساند. زاپورشتال نیز تولید خود را با 1/5 درصد تنزل به 2/3 میلیون تن رساند.

8 اکتبر – شرکت های هبیی استیل، آنیانگ، شاندونگ و گروه شوگانگ توافق کردند که تولید خود را 10 تا 20 درصد پایین بیاورند.

7 اکتبر – مگنیتوگورسک تولید خود را 15 درصد پایین آورد که حدودا بالغ بر 850 هزار تن می گردد.

6 اکتبر- شرکت کورس که متعلق به تاتا استیل است، اعلام کرد که تولید خود را بر اساس تقاضای بازار تنظیم

خواهد کرد.

2 اکتبر – آزوف اشتال تولید فولاد مذاب خود را 3/19 درصد تنزل داد. گزارش شده است تولید فولاد خام این شرکت که در آگوست 498 هزار تن بود، در سپتامبر با حدود 20 هزار تن کاهش به 479 هزار تن رسید.

17 سپتامبر – آرسلور میتال نیز اعلام کرد برای حفظ قیمت ها، کل تولید خود را 15 درصد کاهش خواهد داد.

افت جهانی تولید فولاد

به دلیل کاهش تقاضای جهانی فولاد، تولید این کالانیز افت کرده است. همین امر باعث شده روز چهارشنبه سهام شرکت های تولیدکننده فولاد نیز تنزل یابد.

پیش بینی می شود تولید فولاد در خلال سه ماه آینده 20 درصد کاهش یابد. تولید فولاد در آمریکای شمالی 78 درصد تنزل یافته و به پایین ترین سطح از دسامبر 2006 رسیده است. چین تا فصل اول سال 2009 تولید خود را 30 درصد کاهش خواهد داد. تداوم این وضع باعث خواهد شد سهام شرکت های تولیدکننده فولاد باز هم ارزش خود را از دست بدهد که این امر در توانایی تولید آن ها اثر منفی خواهد گذاشت.