آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
حوادث
۱۵

وزیر نیرو: 15هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه های فاضلاب در کشور نیاز داریم

ارومیه- خبرنگار کیهان:

وزیر نیرو گفت: نهضت ایجاد شبکه های فاضلاب در کشور آغاز شده که برای تسریع در اجرا به 15هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

سیدپرویز فتاح در آیین بهره برداری از فاز اول سامانه فاضلاب شهرستان ارومیه افزود: در حال حاضر 116 تصفیه خانه فاضلاب در کشور در دست اجراست که 5هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 1500 میلیارد ریال از محل وام بانک جهانی در این پروژه ها سرمایه گذاری می شود.

وی اظهار کرد: برای توسعه شبکه های فاضلاب کشور ظرفیت زیادی وجود دارد به طوری که به دو برابر اعتبارات فعلی نیازمندیم.

فتاح یادآور شد: در زمان حاضر شاخص بهره مندی از سامانه فاضلاب در کشور 31درصد است و پیش بینی می شود امسال با بهره برداری از 12 سامانه فاضلاب در کشور میزان برخورداری افزایش یابد.

وی گفت: طرح تامین آب شهر قوشچی با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال از طریق احداث 15 کیلومتر خط انتقال و حفر یک حلقه چاه عمیق اجرا شده است و با بهره برداری از آن 3هزار نفر از ساکنان منطقه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وزیر نیرو همچنین در گفت وگو با خبرنگاران گفت: وزارت نیرو آمادگی کامل دارد که حق آبه دریاچه ارومیه را تامین کند و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

سیدپرویز فتاح افزود: ساختن سدها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، کارشناسی شده است و هیچ مشکلی برای این دریاچه ایجاد نمی کند و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست نیز است.

وی در پایان گفت: اکنون پنج سد در حوزه آبریز دریاچه ارومیه در حال بهره برداری است و 12 سد دیگر نیز در دست مطالعه و ساخت داریم.