آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۸
جامعه
۱۷

مکان های مجاز عرضه سیگار مشخص شد

گروه جامعه: کارشناس مسوول کنترل دخانیات وزارت بهداشت از سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها به عنوان تنها مکان های مجاز عرضه مواد دخانی نام برد.

خدیجه محصلی با اشاره به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، به خبرنگار مهر گفت: براساس یکی از بندهای این قانون، فقط سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها به عنوان اماکن مجاز می توانند سیگار عرضه کنند.

وی با عنوان این مطلب که اجرایی شدن این قانون نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد، افزود: البته این قبیل سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها نیز با توجه به رعایت برخی ضوابط، مجاز به عرضه مواد دخانی هستند.

کارشناس مسوول کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: به طور مثال این قبیل امکنه مجاز نباید در نزدیکی مدارس و محیط های فرهنگی باشند؛ چون در این صورت عرضه سیگار در این مکان ها نیز مجاز نخواهد بود.

محصلی با اشاره به فرصت چندماهه ای که تا زمان اجرایی شدن آئین نامه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات وجود دارد، افزود: امیدواریم تا بهمن ماه که مهلت 6 ماهه برای تهیه آئین نامه اجرایی قانون مذکور به پایان می رسد، رسانه ها بسترسازی لازم را برای اجرای کامل قانون فراهم کنند.