آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۸
جامعه
۱۷

ساخت خانه برای اسکان پزشکان متخصص در مناطق محروم

گروه جامعه: 2000 پروژه درمانی، آموزشی و رفاهی وزارت بهداشت شامل خانه بهداشت، درمانگاه، بیمارستان، دانشکده و خوابگاه دانشجویی تا دهه فجر به بهره برداری می رسد که 900 خانه اسکان پزشکان متخصص در مناطق محروم نیز جزو آن است.

عباس زارع نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با فارس افزود: 2000 پروژه عمرانی وزارت بهداشت شامل تعدادی خانه بهداشت روستایی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز تحقیقاتی، خوابگاه دانشجویی، پایگاه اورژانس و دانشکده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود؛ اما 900 پروژه از این تعداد، خانه هایی برای اسکان پزشکان متخصص در روستاها و مناطق محروم است که تا دهه فجر آماده بهره برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: اولویت های ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی وزارت بهداشت براساس برنامه ریزی های ملی و استانی تعیین شده و اعتبارات آن نیز در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از زمان فعالیت وزارت بهداشت در دولت نهم، یک عزم جدی برای اتمام پروژه های نیمه تمام که برخی از آنها از دهه های قبل بلاتکلیف مانده بود، به وجود آمد ضمن این که پروژه های بسیاری نیز طی سفرهای استانی رئیس جمهور به تصویب رسید که برخی از آنها در همین مدت به پایان رسیده است.

وی گفت: برای نخستین بار در وزارت بهداشت و شاید در بین تمام وزارتخانه ها برنامه عملیاتی سال 87 برای تمام معاونت های وزارتخانه شامل معاونت غذا و دارو، سلامت، توسعه منابع و مدیریت، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات و فناوری و امور هماهنگی طراحی و تدوین شده و مسیر حرکت هر یک از معاونت ها و هزینه کردن اعتبارات نیز مشخص شده است.