آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۳

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی:

طرح مطالعه حساب ملی سلامت عملیاتی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملیاتی شدن طرح مطالعه حساب ملی سلامت تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «کامران باقری لنکرانی» روز گذشته در سمینار ضرورت اصلاحات در نظام سلامت کشور افزود: این مطالعه هر پنج سال یکبار با هدف تحقیق و بررسی مبالغ دریافتی و پرداختی مردم و ارگان های خدمات رسان حوزه درمان و سلامت در کشور به اجرا درمی آید.

وی ادامه داد: با جمع آوری اطلاعات این مطالعات می توان به نتایج خوبی در زمینه حساب ملی سلامت کشور رسید.

باقری لنکرانی با اشاره به اتفاقات بیمه ای سال های 83 و 84 که منجر به صعود افزایش تعرفه های پزشکی شده اشاره کرد و افزود: طی آخرین مطالعه حساب ملی سلامت که در سال 82 انجام شده افزایش 10 برابری تعرفه های پزشکی از سوی مجلس وقت سبب به خط فقر افتادن بسیاری از مردم برای ارائه خدمات درمانی شد.

وی اضافه کرد: نظام فعلی سلامت آثار سوء و جبران ناپذیری به پیکره این نظام وارد می کند.

وزیر بهداشت به بیان کارکردهای نظام سلامت کشور پرداخت و تاکید کرد: تولید منابع و توزیع مالی همراه با عدالت از خاستگاه های اصلی این نظام مهم در کشور است.

باقری لنکرانی یادآور شد: سیاستگذاری، حاکمیت درون بخشی، جمع آوری منابع و ارائه خدمات از دیگر نکات مورد بحث در نظام سلامت کشور است.

وی درباره راهکارهای حل مشکل نظام سلامت کشور گفت: اصلاح در امر دسترسی مردم به بیمه خدمات درمانی، تغییرات در نوع مدیریت، اصلاح در سیاستگذاری ها و در پایان اصلاح در نحوه ارائه خدمات از جمله مهم ترین این راهکارهاست.