آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
صفحه اول
۱

رئیس قوه قضاییه:ریشه بسیاری از جرایم در کمبود اقتصادی و فقر مردم است

گروه سیاسی: آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دولت نهم کارهای خوبی را در بحث اقتصادی شروع کرده است که امیدواریم با همکاری سایر قوا موفق شود.

به گزارش فارس، آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسه ویدئوکنفرانس با مسوولان قضایی و اداری استان سیستان و بلوچستان ریشه بسیاری از جرایم را در کمبودهای اقتصادی و فقر مردم دانست و گفت: یکی از عوامل جرم زا در همه جوامع بشری، مساله فقر است و برای رفع ناهنجاری ها توجه به مسائل اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان این که اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، گفت: اجرایی کردن اصل 44 در رفع فقر و عقب ماندگی اقتصادی که خود ریشه بسیاری از ناامنی هاست، بسیار موثر و کارساز است و همه دستگاه ها باید در اجرای صحیح این اصل به همدیگر کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این که اگر بخواهیم جامعه ای سالم از لحاظ قضایی و حقوقی داشته باشیم، باید دو کار انجام دهیم، گفت: جامعه ای که در آن بخواهد سلامت حقوقی حاکم باشد، باید همه دستگاه ها در خصوص مسائل حقوق اجتماعی با یکدیگر همکاری داشته باشند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در جامعه ای که ناامنی از لحاظ حقوقی وجود داشته باشد، آن جامعه مانند بدن بیمار است و سلامت بدن فقط این نیست که برای آن درمانگاه ایجاد شود؛ بلکه باید از ابتدا مانع آسیب رسیدن به بدن شد.