آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
سیاسی
۲

هاشمی رفسنجانی:

اسرائیل در مذاکرات صلح با سوریه حسن نیت ندارد

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با احمد الحسن، عضو شورای رهبری حزب حاکم سوریه از حسن نیت رژیم صهیونیستی در مذاکرات به اصطلاح صلح با سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش ایسنا، هاشمی رفسنجانی در این دیدار با ابراز تردید شدید در حسن نیت رژیم صهیونیستی در مذاکرات به اصطلاح صلح با سوریه، بازگرداندن اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را یکی از خواست های راهبردی کشورهای منطقه دانست و افزود: صلح با سوریه برای رژیم صهیونیستی بسیار مهم است؛ چرا که بسیاری از فشارهای داخلی و بین المللی بر این رژیم را خواهد کاست؛ لذا هوشیاری دوستان سوریه ای می تواند بسیاری از اهداف پلید اسرائیل را نقش برآب کند.

همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به کاهش فشار و اقدامات تخریبی بین المللی علیه سوریه طی ماه های گذشته، این کشور را یکی از نقاط ثقل امنیت در منطقه دانست و گفت: قطعا آمریکا و اسرائیل از ثبات و امنیت سوریه، همچنین گسترش روابط بین المللی این کشور متضرر می شوند و اقدامات تروریستی و ضدامنیتی ماه های اخیر در سوریه از نشانه های نارضایتی آنان است.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد روابط خوب سوریه با کشورهای منطقه و گروه های فلسطینی و لبنانی، تقویت استقلال لبنان را از اقدامات مثبت سوریه در جهت ثبات و امنیت منطقه دانست و افزود: دوستان عرب و غیرعرب سوریه در منطقه نیز می توانند با کمک به دمشق در مبارزه با تروریسم و اقدامات ضدامنیتی در روند ایجاد ثبات بسیار موثر باشند. در ابتدای این دیدار احمدالحسن، عضو شورای مرکزی حزب حاکم سوریه نیز با ارائه گزارشی از تحولات منطقه و این کشور، از مواضع اصولی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران در روابط با سوریه تشکر کرد.