آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
سیاسی
۲

روزنامه آلمانی زودویچه سایتونگ:

ایرانی ها در موضوع هسته ای متحد و یکپارچه هستند

گروه سیاسی: روزنامه آلمانی زودویچه سایتونگ در گزارشی با اشاره به اتحاد و یکپارچگی مردم ایران در موضوع هسته ای نوشت: ایرانی ها شاید در سیاست های اقتصادی و داخلی نظرات متفاوت داشته باشند، ولی در مساله هسته ای به صورت یکپارچه از مواضع رهبری و رئیس جمهور حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، در این مطلب که با تیتر حمایت از احمدی نژاد نوشته شده، آمده است: ایرانی ها به نقش انرژی هسته ای در آینده جهان بسیار واقف بوده و علاقه مندند در این عرصه بازیگران مهمی باشند.

این روزنامه با اشاره به نظرات یک کارشناس مسائل سیاسی ایران نوشت: ایرانی ها علاقه مندند فرزندانشان در یک کشور مدرن و توسعه یافته زندگی کنند و برنامه هسته ای مسیرحرکت ما به سمت توسعه یافتگی است.

در ادامه این مطلب آمده است: این کارشناس معتقد است که دولت ایران درصورت قبول توقف فعالیت های هسته ای به دلیل فشارهای بین المللی، باعث توقف کشور از رسیدن به توسعه خواهد شد.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشته است: خیلی از ایرانی ها از سیاست قاطع رئیس جمهور این کشور در کسب انرژی هسته ای حمایت می کنند.

دراین مطلب با اشاره به تحریم های بین المللی و احتمال حمله اسرائیل و آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران آمده است: باوجود همه این مشکلات ظاهرا موضوع هسته ای برای مردم ایران یک غروری ملی شده است.

این گزارش افزوده است: شاید بیشتر مردم درباره سیاست اقتصادی دولت دید انتقادی داشته باشند، ولی آنان در مساله هسته ای یکپارچه و متحد هستند.