آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
اقتصاد
۴

آغاز پرداخت به روز جوایز صادراتی در قالب سهام

گروه اقتصاد: طبق دستور رئیس جمهور و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته هر صادرکننده ای می تواند با ارائه اسناد کامل صادراتی خود به سازمان توسعه تجارت ایران، جایزه صادراتی خود را در قالب سهام به روز دریافت کند.

احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران 29 مهر و در روز ملی صادرات با حضور در جمع صادرکنندگان به آنها وعده پرداخت به روز جوایز صادراتی را داد و اعلام کرد: هر صادرکننده ای که از 30 مهرماه به بعد اسناد کامل صادراتی خود را به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه کند، می تواند جایزه صادراتی خود را به روز دریافت کند.

بر این اساس کیومرث فتح الله کرمانشاهی در گفتگو با مهر با اعلام آمادگی سازمان توسعه تجارت برای پرداخت به روز جوایز صادراتی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی کامل اجرا کردن این دستور رئیس جمهوری را دارد و منابع مالی برای پرداخت به روز جوایز صادراتی مهیاست.

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سازو کار اجرایی مبحثی که رئیس جمهور در روز ملی صادرات مبنی بر پرداخت به روز جوایز صادراتی از 30 مهر به بعد مطرح کردند در وزارت بازرگانی و سازمان توسعه تجارت آماده شده و بر این اساس پرداخت به روز جوایز صادراتی در 2 بخش کالاو خدمات (خدمات فنی و مهندسی و گردشگری) صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: در بخش کالایی کار پذیرش پرونده ها برای سال 86 تا 30 مرداد 87 در 30 استان کشور انجام شده و مدارک هم اکنون آماده است و به محض ارائه کامل مدارک در این بخش، صادرکننده می تواند جایزه صادراتی را به روز دریافت کند.

به گفته کرمانشاهی، در بخش کالاارائه مدارک کامل و غیرمخدوش ضروری است، بر این اساس اگر مدارک کامل و غیرمخدوش باشد در همان روزی که صادرکننده اسناد را به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه می کند، مدارک به سازمان خصوصی سازی ارائه می شود و پس از بررسی سازمان خصوصی سازی توسط بانک کارگزار(بانک ملت) سهام صادرکننده صادر و به وی تحویل داده می شود. وی اظهار کرد: اظهارات رئیس جمهور کاملادر سازمان توسعه تجارت قابلیت اجرایی دارد، مشروط بر این که صادرکنندگان مدارک خود را به صورت کامل و غیرمخدوش ارائه کنند.