آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
اقتصاد
۴

جایگاه های عرضه گاز صرفه اقتصادی ندارد

گروه اقتصاد: رئیس سندیکای جایگاهداران سوخت سراسر کشور گفت: در حال حاضر به دلیل ایراد های فنی و پیر شدن کارت های سوخت، مدت زمان و تاخیر سوختگیری در جایگاه ها به 15 دقیقه رسیده است.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با فارس، درباره مدت زمان تاخیر در جایگاه های سوخت گفت: جایگاه ها مشکلی از نظر عرضه بنزین ندارند و از حداکثر ظرفیت توزیع استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در ابتدای سهمیه بندی و عرضه سوخت با کارت هوشمند، مدت زمان سوختگیری 4 تا 5 دقیقه طول می کشید، اما اکنون به دلیل ایراد های فنی و پیر شدن کارت های سوخت، زمان سوختگیری 15 دقیقه طول می کشد.

وی درباره مشکلات جایگاه های دو منظوره گفت: افت فشار گاز، مسائل فنی و فشار زیاد متقاضی باعث شده است جایگاهداران توان عرضه گاز در جایگاه ها را نداشته باشند و علاوه بر این عرضه سی. ان. جی دارای صرفه اقتصادی نبوده و جایگاهداران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

حاج محمد رضا اضافه کرد: برخی از جایگاهداران به دلیل ضرر و زیان ناشی از عدم صرفه اقتصادی عرضه سی. ان. جی، توان پرداخت پول گاز را نیز ندارند و انگیزه کار را نیز از دست داده اند و تقاضای بخشیدن بدهی خود را دارند.

رئیس سندیکای جایگاهداران سوخت اضافه کرد: مشکلات تامین قطعه و لوازم تامین تلمبه ها در جایگاه های سی. ان. جی و فشار بیش از حد متقاضی که لحظه ای استراحت به دستگاه ها نمی دهد از دیگر مشکلات جایگاه های دو منظوره است.

وی همچنین با رد اخبار منتشره درباره عرضه کارت های سوخت 20 هزار تومانی گفت: چنین کارتی وجود خارجی ندارد و فقط کوپن سهمیه های ویژه برخی اقشار جامعه از جمله جانبازان به کارت سوخت هوشمند تبدیل شده است که از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اختیار متقاضیان سهمیه ویژه سوخت قرار می گیرد.