آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
جامعه
۱۷

دانشجویان بسیجی رتبه نخست مسابقات اختراعات چین را کسب کردند

گروه جامعه: تیم کانون مخترعین ایران با کسب 11 مدال طلاو نقره، مقام اول مسابقات بین المللی اختراعات 2008 در کشور چین را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ایران که با ترکیب دانشجویان نخبه و بسیجی کشور و با حمایت و پشتیبانی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در این مسابقات شرکت کرده بود، توانست با پشت سر گذاشتن چین میزبان رقابت ها و روسیه، مقام اول این مسابقات را نصیب خود کند.

در این مسابقات دانشجویان نخبه بسیجی با درخششی خیره کننده و کسب 2 مدال طلاو یک نقره نقش عمده ای در موفقیت تیم ایران ایفا کردند.

محمدرضا مولایی، نوید انوری و مجتبی پاکباز مشترکا به عنوان طراحان سپر الکترومغناطیسی نیوماتیکی و محمدرضا مولایی طراح جلیقه نجات اضطراری از جمله شرکت کنندگان نخبه بسیجی در این مسابقات بودند که با کسب 2 نشان طلابرای میهن اسلامی، تحسین شرکت کنندگان در مسابقات را برانگیختند.

همچنین نسیم مولایی و سعید کفیلی نیا از دیگر شرکت کنندگان بسیجی حاضر در تیم کانون مخترعان ایران نیز با طراحی واکر مکانیکی مدال نقره این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

تیم کانون مخترعین ایران به سرپرستی محمد مولایی از شهر مشهد مقدس به مسابقات بین المللی 2008 چین اعزام شد که با حمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری موفق به کسب این افتخار

ارزشمند شد.