آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
جامعه
۱۷

وزیر بهداشت خبر داد:

بکارگیری فارغ التحصیلان پزشکی در مناطق محروم

گروه جامعه: به گفته وزیر بهداشت بجز رتبه های اول آزمون دستیاری، بقیه فارغ التحصیلان دوره های تخصصی باید حداقل 2 تا 3 سال در مناطق محروم فعالیت کنند و بر این اساس متخصصان جدید از اول آذر در 400 بیمارستان مناطق محروم مستقر می شوند.

کامران باقری لنکرانی در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: بجز رتبه های اول آزمون دستیاری همه فارغ التحصیلان دوره های دستیاری باید مدتی را در بیمارستان های مناطق محروم و کمتر برخوردار وزارت بهداشت کار کنند، به رتبه های دوم تا سوم و در برخی رتبه های چهارم این دوره ها تاکید شده است که آنها هم باید حداقل یک سال در بیمارستان های مناطق محروم فعالیت کنند.

وی گفت: البته در خود استان تهران نیز بیمارستان ها و مناطقی داریم که از نظر تامین پزشک متخصص مشکل دارند، درخصوص آنها تلاش ما این است که از طرق دیگری غیر از توزیع فارغ التحصیلان دوره های دستیاری، نیروهای مورد نیاز را تامین کنیم.

باقری لنکرانی افزود: تاکید وزارت بهداشت برای توزیع فارغ التحصیلان جدید دستیاری تخصص پزشکی بیشتر مناطقی است که در آنها بیمارستان ساخته شده، ولی هنوز نتوانسته ایم پزشک متخصص برای آنها جذب کنیم.

به گفته وزیر بهداشت، حدود 400 بیمارستان از مجموع 550 بیمارستان دولتی تحت پوشش وزارت بهداشت در مناطق محروم و کمتر برخوردار هستند که رویکرد اصلی وزارت بهداشت تامین پزشک متخصص در این بیمارستان هاست.

وی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری میکروبی مننگوکوک از سال ها پیش برای حجاج انجام می شد و از چند سال پیش نیز واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا برای حجاج انجام می شود، همه حجاج بویژه افراد بالای 40 سال باید حداقل 10 روز قبل از عزیمت به عربستان به مراکز تعیین شده مراجعه کنند و ضمن واکسن زدن با معاینات پزشکی از نظر وضع سلامت تعیین تکلیف شوند.