آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
جامعه
۱۷

بی اطلاعی وزیر آموزش و پرورش از وجود مدارس کپری:

کو؟ کجا؟ در کدام استان؟

گروه جامعه: در حالی که معاون سازمان نوسازی مدارس کشور از برچیده شدن همه مدارس کپری ظرف کمتر از 4 ماه آینده یعنی تا دهه فجر امسال خبر می دهد، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به احتمال برگزاری جشن کپرزدایی در کشور تا پایان سال جاری، با طرح چند پرسش، این گونه گفت: کجا مدرسه کپری دارید؟ کو؟ کدام استان؟

علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ایسنا درباره وعده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که قرار است همه مدارس کپری تا پایان امسال برچیده شود؟ اظهار کرد: شما به من آمار بدهید و بگویید کجا مدرسه کپری داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که پس به نظرتان، ما مدرسه کپری در کشور نداریم، گفت: اگر داریم، شما به من نشان بدهید!

این سخنان علی احمدی در حالی عنوان می شود که سیدباقر مسلمی، معاون اداری و مالی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود 10 هزار و 75 مدرسه کپری در قالب 15 هزار و 160 کلاس درس در سال های گذشته خبر داده بود.

وی ضمن اعلام خبر برچیده شدن مدارس کپری کشور تا دهه فجر امسال، گفت: حذف 20 درصد بقیه مدارس کپری، دارای بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و این مدارس نیز تا پایان سال برچیده می شوند.

در برابر اعلام آمار مدارس کپری کشور که نشان می دهد هنوز چیزی حدود 2000 مدرسه کپری در کشور وجود دارد و همچنین وعده حذف کامل آنها تا پایان سال، اظهارات وزیر آموزش و پرورش این پرسش را به ذهن می رساند که اساسا وقتی علی احمدی جمله «مدارس کپری را به من نشان بدهید» بر زبان می آورد، آیا می توان این گونه استنباط کرد که «در حال حاضر ما مدرسه کپری نداریم» و با فرض مثبت بودن پاسخ این پرسش، آیا بواقع می توان نسبت به حذف چیزی که در اساس وجود خارجی ندارد، وعده داد؟!