آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
حوادث
۱۹

دستگیری سارقان تلفن های همگانی

گروه حوادث: افرادی که در پوشش پیمانکار اقدام به سرقت تلفن های همگانی می کردند، با هوشیاری ماموران پلیس اسلامشهر دستگیر شدند و به 34 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی افزایش سرقت تلفن های همگانی در سطح شهرستان اسلامشهر و شهرستان های همجوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس شهرستان اسلامشهر قرار گرفت.

هادئی ادامه داد: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش واحدهای گشتی در محل های جرم خیز و تلاش شبانه روزی، ماموران گشت کلانتری 13 چهاردانگه اسلامشهر، ساعت 4 بامداد 27 مهرماه امسال به 3 نفر که در اطراف باجه های تلفن همگانی بودند، مظنون شده و اقدام به دستگیری آنان می کنند که یک نفر از آنها موفق به فرار می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران اظهار کرد: با دستگیری 2 نفر از متهمان به نام های (نادر و جابر هر دو 32 ساله) ماموران در بازرسی از خودروی آنها موفق به کشف 19 دستگاه گوشی تلفن همگانی شدند.

هادئی گفت: ماموران هنگام انتقال متهمان به کلانتری، با پیشنهاد رشوه از سوی سارقان روبه رو شدند که با رد رشوه، موضوع را صورتجلسه کردند.

وی تصریح کرد: متهمان ابتدا منکر سرقت شده و اعلام کردند پیمانکار شرکت مخابرات هستند و در حال تعمیر و نصب گوشی های تلفن بودند که دستگیر شدند و پس از بازجویی های پلیسی، لب به اعتراف گشودند و گفتند: تلفن های کشف شده را از نواحی 6، 3، 4 و 5 شرکت مخابرات در تهران و همچنین 3 دستگاه آن را از اسلامشهر سرقت کرده و طی چند روز گذشته 15 دستگاه دیگر را در تهران به سرقت برده اند که آنها را به شخص دیگری که خود را پیمانکار شرکت مخابرات تهران معرفی کرده، به مبلغ هر کدام یکصد هزار تومان فروخته اند.

هادئی افزود: با توجه به کشفیات انجام شده، طی اعلام به شرکت مخابرات، نماینده شرکت با حضور در پلیس آگاهی اسلامشهر نسبت به اعلام شکایت اقدام و عنوان کرد ارزش ریالی هر گوشی تلفن همگانی بالغ بر 500 هزار تومان است.

هادئی در پایان یادآور شد: تحقیقات درخصوص کشف دیگر سرقت ها و شناسایی و دستگیری همدستان و مالخران ادامه دارد.