آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
حوادث
۱۹

پلیس، خواب سرکرده دزدها را آشفته کرد

گروه حوادث: با اقدام کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر، سردسته یک باند حرفه ای سرقت مغازه، چند ساعت پس از ارتکاب آخرین سرقت خود از یک پاساژ، در بوشهر به دام افتاد.

سرهنگ شریفی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: چندی پیش با گزارش مرکز فوریت های پلیسی 110، خبر سرقت از 8 مغازه در یکی از مراکز تجاری بوشهر به پلیس آگاهی رسید و کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند و با کمک کارشناسان بررسی صحنه جرم و مرکز تشخیص هویت، نحوه وقوع سرقت ها را بدقت بررسی کردند.

در تحقیقات ابتدایی مشخص شد سارقان با استفاده از کانال کولر پشت بام وارد پاساژ شده و با شکستن قفل مغازه ها اقدام به سرقت کالااز 8 مغازه کرده اند.

با توجه به این که زمان زیادی از وقوع سرقت نگذشته بود، کارآگاهان پلیس با دقت بسیار، محل ورود سارقان را بررسی کردند و متوجه اثرانگشت و رد به جا مانده کفش در کانال کولر و پشت بام شدند. در ادامه تحقیقات گسترده، معلوم شد یکی از خانه های منتهی به پشت بام پاساژ متعلق به یکی از سارقان سابقه دار بوشهر است که در پرونده خود، چند فقره سرقت را ثبت کرده است.

با اطلاع از این موضوع، کارشناسان مرکز تشخیص هویت با تطبیق آثار انگشت و کفش به جا مانده در محل سرقت با آثار انگشت متهم سابقه دار متوجه شدند که وی در سرقت دست داشته است.

دستگیری متهم

با محرز شدن حضور مجرم سابقه دار در سرقت، کارآگاهان به صورت ضربتی محل زندگی متهم را محاصره و وی را در حالی که غافل از تحقیقات سریع کارآگاهان به خواب رفته بود، دستگیر کردند.

در بازرسی از منزل این متهم، چند گونی از اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد و متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و با توجه به شواهد انکارناپذیر موجود، به ارتکاب سرقت به اتفاق 4 نفر از دوستانش اعتراف کرد.

بررسی های بیشتر مشخص کرد این باند سال 86 نیز مرتکب چند فقره سرقت از مغازه ها شده بودند و در نهایت پس از دستگیری همدستان سردسته باند، سارقان به اتهام 15 فقره سرقت از مراکز تجاری با صدور قرار روانه زندان شدند.

با اعتراف متهمان تحقیق در ارتباط با دیگر جرائم مجرمانه آنها ادامه دارد.