آرشیو پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
سلامت
۵

می خواهید لاغر شوید؛ آهسته غذا بخورید

گروه سلامت: تحقیقات انجام شده در ژاپن نشان می دهد افرادی که سریع غذا می خورند 2 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلابه بیماری چاقی قرار دارند.

به گزارش فارس، دانشمندان دانشگاه اوساکا عادت غذا خوردن 3000 نفر را مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند و نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی انگلیسی مدیکال به چاپ رسانده اند.

این مطالعات نشان می دهد افرادی که سریع تر غذا می خوردند، بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلابه چاقی قرار دارند.

در این تحقیقات در حدود نیمی از این 3000 داوطلب سریع غذا می خوردند و محققان این افراد را با گروه دیگر که آرام تر غذا می خوردند، مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که مردانی که سریع غذا می خورند، 84 درصد بیشتر از مردان دیگر و زنانی که سریع غذا می خورند 2 برابر بیشتر از زنان دیگر در معرض ابتلابه چاقی قرار دارند.

پروفسور ایان مک دونالد از دانشگاه ناتینگهام گفت: سریع غذا خوردن برای بدن انسان ضرر دارد.وی ادامه داد: سریع غذا خوردن وزن افراد را افزایش می دهد زیرا موجب اختلال در ارسال سیگنال هایی که از معده به مغز می رو د و حامل پیام خوردن کافی است، می شود.

مک دونالد گفت: زمانی که فرد سریع غذا می خورد فرمان سیر شدن را متوجه نمی شود و معده خود را به طور کامل پر می کند.

این استاد دانشگاه افزود: نوع غذا خوردن از زمان کودکی و نوزادی باید به افراد آموزش داده شود، زیرا به یک عادت تبدیل می شود و اگر فرد صحیح غذا نخورد در دوران بزرگسالی تغییر آن آسان نیست.

وی توصیه کرده است افراد بهتر است هر لقمه را 20 بار بجوند و این کار باعث افزایش زمان خوردن می شود، اما روش بهتر و سالم تری است.