آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
جهان
۶

تشکیل تیم انتقال قدرت به دولت آینده آمریکا

گروه بین الملل: وزارت امور خارجه آمریکا از اتخاذ تدابیر اولیه با هدف فراهم کردن زمینه برای انتقال قدرت در این کشور و واگذاری امور به دولت جدید که اواخر ژانویه کار خود را شروع می کند، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری BBC، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته تصریح کرد تیم های انتقال قدرت در حال تشکیل هستند و کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا سه دیپلمات با تجربه را مسوول نظارت بر مقدمات مرحله انتقالی در این کشور کرده است.

پاتریک کندی، معاون وزیر امور خارجه در امور اداری به همراه دان اسمیت، مسوول هماهنگی ارتباطات میان رایس، کاخ سفید و کنگره و ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی مسوول این پروژه شده اند. مک کورمک گفت: این سه مسوول مسوولیت اداره وزارت امور خارجه را بر عهده می گیرند و مسوولیت آ نها مربوط به انتقال قدرت از این دولت به دولت آینده به شکلی هماهنگ است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در راستای فراهم کردن اسناد مربوط به اداره جدید در خصوص مسائل عراق، افغانستان، کره شمالی و خاورمیانه تلاش می کند.

مک کورمک افزود: مجموعه این اسناد برای پنجم نوامبر جهت تحویل به دولت آینده آماده خواهد بود. تیمی که رایس تشکیل داده دولت آینده را در زمینه اداری یاری خواهد کرد.