آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۱
ایران
۱۵

دولت وام بلاعوض به کشاورزان می دهد

مشهد - خبرنگار جام جم: مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص وام یک میلیون و

400 هزار تومانی بلاعوض به کشاورزان خبر داد.

محمدرضا خباز اظهار کرد: هر کشاورزی که بخواهد با تغییر در روش آبیاری باغات خود از آبیاری تحت فشار استفاده کند، دولت به ازای هر هکتار، یک میلیون و 400 هزار تومان وام بلاعوض و یک میلیون و 400 هزار تومان دیگر به صورت تسهیلات بلند مدت پرداخت می کند.

وی با اشاره به این که استفاده صحیح از آب های موجود تنها راه مبارزه با خشکسالی است، تصریح کرد: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای مبارزه با خشکسالی و سرما زدگی در کشور اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: باوجود برآورد خسارت 400 میلیارد تومانی سرما و خشکسالی به 3 شهرستان کاشمر، خلیل آباد، و بردسکن، کشاورزان باید بدانند که این میزان نمی تواند تمام خسارت های وارده به آنان را جبران کند.نماینده کاشمر همچنین از تاخیر در سر رسید وام های دامداران و کشاورزان به مدت یک سال که در اثر سرما زدگی و خشکسالی متحمل خسارت شده اند، خبر داد.

از سوی دیگر، فرماندار تایباد بر تمدید وام های خشکسالی و جلوگیری از اضافه برداشت آب های زیر زمینی تاکید کرد.

علی اکبر رمضانی گفت: بانک ها با کشاورزان با توجه به مصوبات مجلس همکاری کنند.وی با تقدیر از تمدید وام های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و پیگیری امور کشاورزان تایباد گفت: تایباد یکی از شهرستان هایی است که خشکسالی های پیاپی، مردم را با چالش مواجه کرده و سفره های آب زیرزمینی در دشت های شهرستان به شدت در حال افت است و آب های استحصالی روزبه روز شورتر می شود. در عین حال کسانی دو برابر پروانه خود آب زیرزمینی برداشت می کنند.