آرشیو یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۴
ورزش
۲۰

رکوردی تازه برای کوین گارنت

دیروز در ادامه فصل جدید لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا (N.B.A) بوستون سلتیکز قهرمان فصل پیش با نتیجه 80-96 بر شیکاگوبولز فایق آمد و طی این دیدار کوین گارنت بازیکن زبده و معروف بوستون به جوان ترین بازیکنی بدل شد که هزار بازی را در این لیگ تجربه کرده است. او کم سن و سال نیست و 32 سال و 165 روز از عمرش می گذرد ولی از رکورددار قبلی در این زمینه که «شان کمپ» است، فراتر رفته است و جوان تر از وی محسوب می شود. او دیروز 18 پوئن هم گرفت تا سلتیکز دومین برد متوالی اش را در فصل جدید به دست آورد. بوستون در تمام طول مسابقه بر حریف خود برتری داشت، حال آنکه بولز در دو کوارتر اول فقط 22 درصد پرتاب هایش را گل کرد.

اگر قهرمان فصل پیش دیروز برنده شد، فاتح فصل 2007 این پیکارها یعنی سن انتونیو اسپرز این قدر موفق نبود و در مصافی نزدیک با پورت لند تریل بلیزرز متحمل شکست 99-100 شد. در این دیدار که شهر پورت لند مرکز ایالت اوره گون محل برگزاری آن بود، مایکل فینلی یکی از کهنه کاران اسپرز در ثانیه آخر سبد حریف را نشانه گرفت، اما توپ روی سبد چرخ خورد و خارج شد. در دقایق آخر تلاش تونی پارکر فرانسوی از سن آنتونیو روی پرتاب های آزاد و تراویس اتلاوز از پورت لند صحنه های حساسی را رقم زد، اما لامارکوس الدریج و یارانش در اردوی پورت لند برتری خود را حفظ کردند. دیروز میامی هیت قهرمان فصل 2006 لیگ نیز که فصل گذشته دوران بسیار بدی را گذراند، به میدان آمد و در خانه خود 77-103 بر ساکرامنتوکینگز چیره شد. دوواین وید مرد اول میامی 20 امتیاز و 8 اسیست (پاس گل) را در این مسابقه هم به ثبت رساند و مایکل بیزلی هم 17 پوئن را برای این تیم موجب شد. این قاطع ترین بردی است که هیت از ماه مارس سال پیش به این سو در این لیگ کسب کرده است.

دیروز تورونتو رپتورز هم در خانه اش به میدان آمد و گولدن استیت وریورز را در وقت اضافی 108 - 112 مغلوب کرد. کریس بوش مهره ملی پوش تورونتو در این دیدار 31 امتیاز گرفت تا شاخص ترین باشد.