آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
رسانه
۳

در حاشیه افتتاح سینما جوان انجام شد

انتقاد احمدرضا درویش از عدم تحقق اصل 44 در سینمای ایران

گروه رسانه: مراسم افتتاح سینما جوان که عصر چهارشنبه15 آبان ماه برگزار شد، با سخنان سینماگران و صاحبان سینما رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و به تعبیر احمدرضا درویش، به جای آن که فضایی برای مفاهمه به وجود آید، به عرصه ای برای تادیب سینماگران تبدیل شد.

به گزارش مهر، در مراسم افتتاح این سینما که با حضور سینماگران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون سینمایی وزیر ارشاد و مسوولان بنیاد مستضعفان برگزار شد، مهندس محمدی، مسوول ساخت و ساز سینمای جوان گفت: سینما جوان یک با کیفیت مطلوبی ساخته شده، اما متاسفانه کیفیت فیلم های ما چندان مطلوب نیست و آثار قابل توجه تولید نمی شود، این وضعیت در تلویزیون هم دیده می شود و کارهای تولید شده در آنجا هم چندان درخور نیست. وی همچنین به سودآور نبودن سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز سینما اشاره داشت و از فیلمسازان خواست در سینما و فیلم های خود دچار گناه نشوند.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل خانه سینما و معاون سینمایی سخنرانی کردند و در ادامه، احمدرضا درویش هم بخش عمده سخنان خود را به پاسخگویی به صحبت های مهندس محمدی اختصاص داد و گفت: افتتاح یک سالن سینما، اتفاق خوبی است؛ اما این که گفته شود افتتاح آن، توجیه اقتصادی ندارد، سوال برانگیز است. مگر کسانی که این سالن را ساخته اند، کار بازرگانی می کنند که منتظر سود هستند؟ سازندگان این سالن سینما باید درک کنند کار فرهنگی کرده اند. در همین مجموعه، بلیت تئاترهای سطحی 30 هزار تومان است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: در شرایط کنونی، اجرای اصل 44 در سینما که رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن تاکید داشته اند، به چه شکل است؟ ایرانی هایی را می شناسم که می خواهند سینما آزادی را بخرند، اما کسی سینما را به آنان نمی فروشد؛ چرا؟ چون قرار است اینطور باشد، سینما آزادی و فضایی آنچنانی نباید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

درویش گفت: با ما مانند زینت المجالس رفتار می شود. ما را اینجا جمع کرده اند و توصیه می کنند در سینما گناه نکنید. به دلیل این رفتارها از این پس در هیچ مراسم افتتاحیه سینما مگر آن که متعلق به بخش خصوصی باشد، حضور نخواهم داشت. سینما جوان یک در خیابان شریعتی و بالاتر از پل صدر واقع شده است و 360 نفر گنجایش دارد.