آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
سیاسی
۲

آیت الله نوری همدانی: قدرت اسلام باید به جهانیان نشان داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار جمعی از دانش آموزان نخبه استان همدان در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی اسلام در دنیا بیان داشت: امروز قرن بیداری اسلامی فرارسیده است و باید هر مسلمانی در این راه در حد توان خود گام بردارد.

وی علت عقب ماندگی مسلمانان را حکومت های مستبد عنوان کرد و افزود: ما شاهد هستیم که در تاریخ اسلام اهل بیت از حکومت کنار زده شدند و در مسیر اسلام انحراف ایجاد شد و این مسائل باعث شد که مسلمانان دچار ضعف شوند.

این مرجع تقلید بیان داشت: هر حکومتی که در برابر اهل بیت (ع) و ولایت قرار گیرد، باطل است و در شرایط کنونی که امام زمان ما غایب هستند، حکومتی مشروعیت دارد که در راس آن فقیهی عادل، مدیر، مدبر قرار گیرد و این فرد به نوعی قائم مقام امام زمان است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تصریح کرد: در زمان ما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که استکبار و استبداد در کشور ما به صورت کامل قلع و قمع شد.

آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط پیشرفت برای مسلمان فراهم شده است، گفت: امروز میلیون ها نفر در ایران اسلامی پاسدار فرهنگ جهاد و شهادت و آماده دفاع از انقلاب هستند و ما شاهد هستیم که کشور ما در عرصه های مختلف به دستاوردهای بسیار ارزشمندی دست یافته است.

وی گفت: با تلاش مسلمانان در اقصی نقاط جهان باید بار دیگر قدرت مسلمانان به دنیا نشان داده شود و همه در راه شکوفایی علم گام بردارند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: افزایش ایمان و اعتقاد به اسلام و ارزش های اسلامی باعث خواهد شد تا ملت های مسلمان به پیشرفت های روز افزون دست یابند.