آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
اجتماعی
۲۲

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی: یک میلیون بازنشسته تامین اجتماعی فقط 260 هزار تومان حقوق می گیرند

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، جمعیت بازنشستگان حداقل بگیر را 80 درصد عنوان کرد و افزود: بیش از یک میلیون بازنشسته فقط 260 هزار تومان حقوق می گیرند. علی اکبر خبازها در گفتگو با مهر با انتقاد از نادیده گرفتن بازنشستگان تامین اجتماعی در قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی از سراسر کشور اعتراضات خود را در ارتباط با عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح می کنند و خواستار مشخص شدن علت این امر هستند.

به گفته وی، نامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی به وزیر رفاه و مجلس شورای اسلامی ارسال شده تا فکری برای این موضوع اندیشیده شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: هنوز جوابی از سوی مجلس ارائه نشده است اما انتظار داریم مجلس با لایحه اصلاحیه ای به انتظار بحق بازنشستگان تامین اجتماعی پاسخ دهد.

خبازها با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با توجه به تورم موجود در جامعه اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و قادر به تامین نیازهای معیشتی خود نیستند.