آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
شهرستان ها
۷

همایش تاریخ شفاهی در مشهد برگزار می شود

مشهد - خبرنگار رسالت:

همایش تاریخ شفاهی با عنوان روش شناسی و موضوع یابی مطالعات شهری در تاریخ شفاهی در مشهد برگزار می شود.

این همایش توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همیاری گروه تاریخ دانشگاه مشهد، گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی مر کز اسناد انقلاب اسلامی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش هدف از برپایی آن را بازشناخت موضوعات و روش های شناخت کاربردی تاریخ شفاهی درباره نهادها و موسسات، جمعیت ها و طبقات، جریان های اندیشه ای، سیاسی و اجتماعی،آداب و رسوم، اقتصاد و معیشت شهری ومدنی دانست. ابوالفضل حسن آبادی خاطر نشان کرد: رویکرد مطالعات شهری به تاریخ شفاهی ویژگی های شناختی تاریخ شفاهی در شهرهای زیارتی، پیشینه شناسی و روند تکوین جمعیت ها، سیروسر گذشت موسسات و نهادهای اقتصادی و پولی، اصناف و حرف سنتی، بازشناخت نهادها و مکان های فرهنگی زیارتی، بقاع متبرکه، بافت محلات قدیمی و جابه جایی های رخداده در بافت شهری طی دهه های گذشته بخشی از موضوعاتی است که در این همایش به آ ن پرداخته خواهد شد.

عضو انجمن تاریخ شفاهی جهان با بیان اینکه تاریخ شفاهی یکی از روش های پژوهشی است که در سال های اخیر جایگاه خود را در میان مراکز اسنادی، سازمان ها ونهادهای فرهنگی بازنموده افزود: مدیریت امور اسناد آستان قدس رضوی یکی از مراکز مهم اسنادی ایران است که در سالهای اخیر فعالیت های گسترده ای در عرصه تاریخ شفاهی به انجام رسانده است. گفتنی است کلیه اندیشمندان و علاقه مندان می توانند خلاصه مقالات خود را حداکثر تا 30 آبان واصل مقاله را تا 30 دی ماه به آ درس مشهد- حرم مطهر رضوی - ضلع شرقی بست شیخ طبرسی- ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی - مدیریت امور اسناد و مطبوعات - دبیرخانه همایش تاریخ شفاهی و یا با پست الکترونیک-qlibrary.org-oral a؛history و دورنگار: 0511-2221149 ارسال نمایند.