آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
شهرستان ها
۷

مدیر مرکز مطالعات راهبردی منطقه آزاد ارس: تدوین منشور توسعه منطقه آزاد ارس به اتمام رسید

تبریز-خبرنگاررسالت:

معاون طرح و برنامه و مدیر مرکز مطالعات راهبردی منطقه آزاد ارس از اتمام کار تدوین منشور توسعه این منطقه آزاد خبر داد.

ایرج حاتمی در گفتگو با خبرنگاران افزود: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد هم اکنون منشور توسعه منطقه آزاد ارس را برای تصویب نهایی در در دست بررسی دارد.

وی تصریح کرد: اخیرا مستندات خواسته شده در این باره به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارسال شد و امیدواریم تا یک ماه آینده منشور یاد شده به تصویب نهایی رسیده و برای اجرا به سازمان منطقه آزاد ارس ابلاغ شود.

معاون طرح و برنامه منطقه آزاد ارس خاطر نشان کرد: در قالب منشور توسعه این منطقه آزاد چشم انداز، ماموریت ها، اهداف غایی و اهداف کمی، سیاست های کلان اجرایی، خطوط توسعه و استراتژی های برتر منطقه آزاد ارس شناسایی، طراحی و تدوین شده است.

حاتمی خاطر نشان کرد: در تدوین این منشور که اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال دربر داشته، 11 گروه مطالعاتی متشکل از 80 کارشناس، استاد دانشگاه، مدیر و صاحبنظر حوزه اقتصاد مشارکت داشته اند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی منطقه آزاد ارس گفت: در تدوین منشور توسعه منطقه آزاد ارس مطالعات پایه ای در حوزه های مختلف مورد صورت گرفته و چگونگی فعالیت مناطق آزاد دنیا، علل ناکامی ها و یا موفقیت های آنان، شاخص های اقتصاد کلان، زیرساخت ها و مسائل جمعیتی و زیست محیطی منطقه آزاد ارس مورد بررسی قرار گرفته است.

حاتمی با بیان اینکه تدوین منشور توسعه منطقه آزاد ارس در سطح مناطق آزاد کشور بی نظیر بوده است، اضافه کرد: رسالت مناطق آزاد تغییر خط مشی ها و استراتژی های اقتصادی کشور است و رسیدن به اهداف تعیین شده در این قالب، حرکت اصولی و نظامند را می طلبد.