آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
شهرستان ها
۷

معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی 390 میلیارد ریال کسری بودجه دارد

تبریز-خبرنگاررسالت:

معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان آموزش و پرورش استان امسال 390 میلیارد ریال کسری بودجه دارد.

محمدحسین جدیری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از 2 هزار و 920 میلیارد ریال بودجه سال گذشته یک هزار میلیارد ریال کسری بودجه داشتیم که 600 میلیارد ریال آن به امسال موکول شد.

جدیری اظهار داشت: 220 میلیارد ریال نیز از بابت مطالبات به حق و اجتناب ناپذیر همکاران بدهکار هستیم.

وی اضافه کرد: از بابت پاداش معلمان بازنشسته سال 1386 نیز تاکنون 50 درصد پرداخت شده است.

جدیری تصریح کرد: 25 درصد پاداش معلمان بازنشسته معادل 170 میلیارد ریال نیز هنوز پرداخت نشده و به همراه 220 میلیارد کسری سال گذشته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی صرف حقوق پرسنل سازمان می شود اظهار داشت: کسری بودجه در طول 10 سال گذشته همواره در آموزش و پرورش وجود داشته است.

معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از کاهش 9 هزار و 500 نفری نیروی انسانی در استان خبر داد و افزود: در طول سه سال گذشته 13 هزار نفر از همکاران آموزش و پرورش از سازمان خارج و 3 هزار نفر وارد سازمان شدند. وی ادامه داد: امسال در قالب بازنشستگی پیش از موعد و 30 سال خدمت 4 هزار و 200 نفر از سیستم آموزش و پرورش استان بازنشسته شده اند. وی کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را در راستای مدیریت منابع انسانی خواند و افزود: با وجود اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان و کیفیت آموزش و پرورش افزایش یافته است، تعداد پرسنل سازمان را کاهش داده ایم.