آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
شهرستان ها
۲۰

معاون سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد: شناسایی 2750 بازمانده از تحصیل در روستاهای آذربایجان شرقی

تبریز-خبرنگاررسالت:

معاون سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 2 هزار و 750 بازمانده از تحصیل در روستاهای استان شناسایی شدند.

علی داننده در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: براساس سرشماری های انجام گرفته در 21 منطقه روستایی استان 2 هزار و 750 نفر شناسایی شدند.

وی در ادامه از تحصیل 2 هزار و 800 دانشجو درمرکز تربیت معلم استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد دانشجو در 20 رشته کاردانی و هشت رشته کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

داننده تصریح کرد: یکی از چالش های مطرح در خصوص مراکز تربیت معلم بحث عدم ارتباط رشته های تحصیلی دانشجویان در این مراکز و رشته های مورد نیاز در سازمان های آموزش و پرورش است.

وی در ادامه نسبت تعداد معلم به دانش آموز در استان آذربایجان شرقی را 22 دانش آموز به یک معلم خواند و افزود: این رقم در سطح کشور 23 به یک است.

داننده از افزایش تعداد مراکز دانش آموزی استثنایی استان خبر داد و افزود: تعداد مراکز استثنایی آذربایجان شرقی از 48 باب در سه سال پیش به 123 باب رسیده است.

وی اظهار داشت: تراکم دانش آموز در سطح استان به21 / 1 نفر رسیده است در حالی که این رقم در سطح کشور /21 89 دانش آموز می باشد.

داننده همچنین از کاهش تعداد پرسنل حق التدریس در سازمان آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: تعداد پرسنل حق التدریسی استان از 3 هزار و چهار نفر به 2 هزار و 600 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 800 نفر در قالب سرباز معلم، 320 نفر در قالب قراردادی، 600 نفر در قالب تربیت معلم و 230 نفر در قالب دبیری در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی فعال می باشد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مدرک تحصیلی معلمان شاغل در آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 7 هزار نفر از معلمان استان دارای مدرک دیپلم و پایین تر، 15 هزار نفر فوق دیپلم، 21 هزار و 22 نفر لیسانس و یک هزار و 541 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند.