آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
شهرستان ها
۲۰

یک مدرس حوزه علمیه مشهد: معرفت در زیارت حضرت رضا (ع) موجب افزایش بهره مندی زائر می شود

مشهد - خبرنگار رسالت:

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: بالابردن سطح معرفت در زیارت حضرت رضا (علیه السلام) موجب افزایش بهره مندی معنوی زائران و نیز پاداش الهی در این زمینه می شود.

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی در جمع روحانیون و ائمه جماعات نواحی آموزش و پرورش شهرستان مشهد در رواق دارالکرامه حرم مطهر رضوی افزود: در سیره علما و اولیای الهی توجه و توسل به ائمه معصومین (علیهم السلام) راهگشای بن بست های مختلف زندگی فردی و علمی آنان بوده و قرار گرفتن حوزه های علمیه مشهد در جوار مضجع حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) فرصتی برای رشد معنوی و علمی است.

وی وجود اخلاص را در اثرگذاری معنوی و دینی مردم مهم دانست وادامه داد: بهترین راه اثر گذاری اخلاص در عمل است و موجب می شود قبل از اینکه انسان بخواهد نیازی را مطرح کند اجابت آن خواسته از سوی خداوند متعال صادر شود.

این مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: کسانی که به طلب علم وارد حوزه مسائل دینی می شوند باید توجه کند که طلب علم برای رسدین به اغراض مادی از دست دادن کانال ارتباطی با خداوند و از بین رفتن لذت مناجات را به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: در زندگی علمای بزرگی چون آیت الله العظمی بروجردی، رسیدن به خدمت حضرت رضا(علیه السلام) با ادب و توجه خاصی همراه بوده که منشا بسیاری از برکات علمی و معنوی آنان همین توسل و عنایت ویژه به جایگاه ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

حجت الاسلام طباطبایی اخلاص و به پاداشتن نماز را دو خصیصه مهم در کار روحانیت دانست و بر لزوم آن در رسالت ائمه جماعات و روحانیون مدارس آموزش و پرورش تاکید کرد.