آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
ایران اقتصادی
۱۷

مخالفت سازمان گسترش با تولید پیکان

اکنون زمان آن رسیده که قطعه سازان به بازارهای خارجی توجه ویژه داشته باشند و همه تخم مرغ های خود را در سبد خودروسازان داخلی نچینند. به گزارش ایسنا، احمد قلعه بانی رئیس سازمان گسترش و نوسازی با بیان این که اکنون زمان تحول در صنعت قطعه سازی فرا رسیده است، گفت: هر چند که ممکن است قطعه سازان نتوانند قطعات با برندهای معروف جهانی تولید کنند، اما می توانند برندهای رده دوم و سوم را تولید کنند و از این طریق به تکنولوژی های جدید نیز دسترسی یابند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چه تعامل و راهکاری برای پرداخت بدهی های قطعه سازان از سوی شرکت های خودروساز وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر تعامل قطعه سازان و خودروسازان بهتر شده است. فقط موضوع بحث گشایش اعتبارات اسنادی برای قطعه سازان مشکل ایجاد کرده که با توجه به شرایط فعلی، نسبت به گذشته این مشکل بهبود یافته است.

رئیس ایدرو درباره این که آیا موافق بازگشت دوباره پیکان به چرخه تولید هستید پاسخ داد: موافق ورود پیکان به زنجیره تولید خودروسازی نیستم، چرا که تکنولوژی این خودرو مربوط به 60 سال پیش است. بنابراین اگر به دنبال تحول هستیم، باید طراحی جدید انجام دهیم. در حال حاضر نیز صنعت خودرو به جایی رسیده که دیگر نیازی به بازگشت دوباره پیکان نداشته باشد.